79371 (צילום: חדשות 2)
מפחדים לעבוד בלילה. נהגי מוניות | צילום: חדשות 2

החשד והפחד שקיימים ממילא אצל נהגי מוניות רבים ברחבי הארץ, התגברו היום בעקבות רצח הנהג יפים וינשטיין לפנות בוקר סמוך למגדל העמק.

באיגוד המוניות זועמים על אוזלת היד של המדינה בכל הנוגע לשמירה על חיי הנהגים ומזהירים כי מדובר בפיקוח נפש. ""אי אפשר שימשיכו לרצוח כאן נהגי מונית", אומר יהודה בר אור, יו"ר איגוד המוניות. "כשאתה יוצא מהבית, אתה רוצה לחזור אליו ולמשפחה שלך בשלום - לא רוצה לפחד".

לטענת בר אור, הוא וחבריו פנו לשר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', כבר לפני ארבעה בניסיון לקבוע פגישה ולמצוא פתרון - אך זכו להתעלמות.

"הגשנו הצעה לתכנית שיכולה להציל חיי אדם, במסגרתה יותקנו מצלמות ולחצני מצוקה שידווחו למשטרה בזמן אמת", מספר בר אור. "הגיע הזמן שמדינת ישראל תתייחס לחיי נהגי המוניות ברצינות ותפסיק להקל ראש".

הנהגים: להיזהר ולצנזר

באיגוד המוניות מציינים כי בתשעת החודשים האחרונים הודיעו עשרות נהגים כי הם אינם מוכנים לעבוד יותר בשעות החשיכה. "אני לא מאמין לאף אחד בלילה", מסביר רמי, נהג מונית בצפון. גם חברו, אברהם טוריקשווילי, כבר ללא ממהר לאסוף נוסעים. "צריך להיזהר ורצוי לצנזר", הוא מייעץ. "זה הכי טוב והכי בריא".

בסביבות השעה 04:00 הבחינו עוברי אורח במונית כשבתוכה הנהג במושב הקדמי. הם הזעיקו את כוחות המשטרה ומד"א שמיהרו לזירה. מותו של האיש, פינשטיין בן 54 מנצרת, נקבע במקום.

במשטרה החלו לחקור את נסיבות המקרה ובודקים בין היתר חשד שמדובר באירוע על רקע פלילי. צוותי מז"פ שהגיעו למקום אספו ממצאים מהזירה. במקביל הוטל צו איסור פרסום גורף על פרטי החקירה.  

מלשכת השר לביטחון הפנים נמסר: בשנתיים האחרונות חלה ירידה במספר המקרים בהם הותקפו נהגי מוניות, זאת בעקבות שינוי בדפוס הפעולה המשטרתי. בין היתר שונו נהלים, הושם דגש על הנושא בקרב היחידות השונות והוחל פרויקט הדרכת נהגי מוניות בכדי ללמדם כיצד להתמודד במקרי תקיפה. עם זאת, אין אנו מתעלמים מתחושת הביטחון הירודה ונפעל בכל דרך על מנת שהציבור הישראלי בכלל, ונהגי המוניות בפרט, ירגישו בטוחים וימשיכו לעשות את עבודתם נאמנה".