מחקר חדש חושף פרטים מדאיגים למדי באשר להתנהגותם של נהגים חדשים לבד על הכביש. אם למישהו עוד היה ספק, התמונות והפרטים שרוכזו על ידי המשטרה ועמותת "אור ירוק" מציגים תמונה עגומה למדי על הדרך בה הצעירים בארץ נוהגים.

התמונות שצולמו בשבועות האחרונים על ידי ניידות משטרת התנועה, מתעדות נהגים צעירים נתפסים במהירויות מטורפות בשעות הקטנות של הלילה. אחד מהם מגדיל ועושה ונלכד במהירות של 202 קמ"ש, ואז מעז עוד להתחנן בפני השוטר שלא ייתן לו דוח: "בבקשה בבקשה, אבא שלי יהרוג אותי". אולי כדאי ללמד את הנהג הצעיר הזה שמי שיהרוג אותו הוא לא אבא שלו, אלא הדרך שבה הוא נוהג.

בעמותת "אור ירוק", העורכת את המחקר, טוענים כי שיעור המעורבות של צעירים בתאונות הוא למעלה מפי 2 וחצי משיעורם באוכלוסיה. עוד נתון חמור העולה מן המחקר הוא שרמת המעורבות הגבוהה ביותר בתאונות דרכים נרשמת אצל צעירים שזה עתה סיימו את "תקופת הליווי" שלהם וקיבלו את רישיון הנהיגה הנכסף.

בואו לסייע להלחם בתאונות הדרכים ולהרוויח 1000 ש"ח

59986
הנתונים המדאיגים על נהיגת הצעירים | צילום:
ד"ר ציפי לוטן, המדענית הראשית של עמותת "אור ירוק", התארחה בתכניתנו "שש" עם סיון רהב מאיר, ואומרת שרוב האוכלוסיה לא מתנהגת כך: "אנחנו יודעים שנהיגת צעירים היא פרובלמטית - הפיכת נער צעיר לנהג אחראי היא תהליך בעייתי".

בגלל ריבוי הנהגים הצעירים שמעורבים בתאונות, "אור ירוק" יוצאת ביוזמה חדשה - יוזמה מחקרית. ד"ר לוטן מספרת : "אנחנו פונים לצעירים להשתתף במחקר שלנו - מחקר שיתעד את התנהגות הנהגים הצעירים. אנחנו פונים לאוכלוסיה של בנים מגיל 17 - 24 שסיימו את תקופת הליווי (התקופה בה דרוש נהג מלווה לנהג החדש)".

כל מי שרוצה להשתתף במחקר לא רק מסייע למלחמה בתאונות: משפחה שתשתתף במחקר תקבל 1000 שקלים. המחקר נועד לבדוק מתי בדיוק הצעירים מפסיקים לחשוב על החיים שלהם ומתחילים לנהוג בחוסר אחריות, ואולי זה ילמד אותנו דבר או שניים שיעזרו להציל חיים בכביש.