בימים אלה יוצא לדרך פרויקט היסטורי להרחבת כביש 1, שנועד לשדרגו כך שיספק מענה הולם לצרכי התחבורה הנוכחיים של ישראל כדרך הראשית המחברת בין הבירה ירושלים, לבין תל אביב.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

התכנית, כך נראה, זוכה לברכת כולם - אבל מעליה מעיב החשש מפני פקקי ענק שישתרכו עד להשלמת הפרויקט. בריאיון מיוחד בנושא ל"שש" עם עודד בן-עמי, ניסה שר התחבורה, ישראל כץ, להרגיע את המתח: "החברה הלאומית לדרכים, שהיא מקצועית מאוד, קיבלה הנחייה להשאיר לאורך כל תקופת העבודות שני מסלולים פתוחים לכל צד. בינתיים, אם יהיה צורך, יופעלו גם כבישים אלטרנטיביים".

הנהגים הסקרנים מאיימים על זרימת התנועה

גם בו תועלה המהירות. כביש 1 (צילום: רכבת ישראל)
כביש 1. ארכיון | צילום: רכבת ישראל

כדי למנוע היווצרות של עומסי תנועה, קרא כץ גם לציבור הנהגים לתרום את חלקו. "אחת הבעיות הקשות ביותר בנושא הזה היא הסקרנות", הסביר השר.

"אנשים עוצרים לכמה שניות כדי להסתכל, ומה שיוצא מזה הוא פקק ענק", הוא הרחיב. "לצד הסברה בנושא הזה - נחזק את כביש 443 כדרך אלטרנטיבית, נקים נתיב לתחבורה ציבורית וחניונים, וגם נתאם עם המשטרה הפעלה של גרר שיילחץ מכוניות תקועות - מה שלא היה קודם".

אלמנט נוסף שיסייע להזרמת התנועה לירושלים הוא קו הרכבת החדש שעבודות סלילתו החלו לאחרונה. הוא צפוי להתחיל לפעול בתוך כחמש שנים, שלאחריהן יאפשר תנועה יעילה וזריזה לבירה. כך, מטבע הדברים, תפחית גם את כמות המכוניות בכביש.

"כביש 1 של היום היא דרך פרימיטיבית של שני נתיבים ובלי שוליים", סיכם כץ. "אנחנו משקיעים המון כסף כדי לפרוץ מחדש את הדרך לירושלים, מרחיבים את המסלולים, יוצרים שוליים, מקימים גשר שיחליף את סיבוב מוצא וחופרים מנהרות במחלף הראל".