ההשבתה המפתיעה חוללה סערה (צילום: חדשות 2)
הרכבת מסכמת שנה | צילום: חדשות 2

חלק מהנוסעים שעושים את דרכם מדי יום באמצעות הרכבת עשויים לחשוב אחרת, אך לטענת רכבת ישראל שמסכמת את שנת 2013, אחוז הדיוק של אמצעי התחבורה הפופולרי הרקיע שחקים. למרבה ההפתעה, או שלא, הנתונים שמתפרסמים היום לא מתייחסים להשבתות הפתע שלעיתים נאלצים הנוסעים להתמודד עימן.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

במסיבת העיתונאים שבה הוצגו הנתונים, טען מנכ"ל הרכבת בעז צפריר כי בשנה האחרונה חלה ירידה משמעותית בימי ההשבתה ביחס לשנים קודמות. הוא ציין כי הנתון נבע מהקפדה של ההנהלה וההסתדרות בנושא, מתוך ניסיון שלא לפגוע בנוסעים. עם זאת מציינים ברכבת כי תנועת המטענים נפגעה באופן משמעותי כתוצאה מהשבתות.

מנתוני הארגון עולה כי ממוצע הדיוק של הרכבות בשנה החולפת עמד על 93.3%, שיפור מהנתונים שהוצגו שנה קודם לכן שעמדו על 90% דיוק. ברכבת ישראל זוקפים את השיפור לתשומת לב ניהולית רבה יותר, לסיום עבודות הכפלת המסילה מנהריה ועד לבאר שבע, וקליטת קטרים חדשים.

במקביל, מדווחת הרכבת על גידול של כ-12% במספר הנוסעים, 45.1 מיליון לעומת 40.4 מיליון בשנת 2012. ממוצע הנוסעים היומיים עמד על 170.7 אלף, לעומת 151.4 שנה קודם לכן. ברכבת ישראל מציינים כי עיקר העליות בביקושים בא לידי ביטוי בקווי הרכבת החדשים ובאלו ששודרגו לאחרונה.

יבוטל שעון הקיץ? (צילום: רויטרס)
עומדים בזמנים? | צילום: רויטרס

ברכבת ישראל מציבים יעד של תוספת של כ-24,400 מקומות ישיבה בתוך שנתיים. זאת לאחר שבשנת 2013 נקלטו 18 קרונות חדישים, זאת בנוסף ל-152 קרונות שנרכשו משלהי 2011 והוסיפו 18,400 מקומות ישיבה.

"בשנת 2013 השיגה רכבת ישראל יעדי שיא בתחום השירות והפיתוח", אמר מנכ"ל רכבת ישראל בעז צפריר. "גם בשנה הקרובה תמשיך רכבת ישראל בפיתוח המסילות והגעה ליעדים חדשים, תוך הקפדה על אחוז הדיוק גבוה ועל רמת השירות. נעשה כל מאמץ על מנת להמשיך את מגמת הגידול והרחבת שירותי הרכבת, המהווה מנוע צמיחה כלכלי וחברתי משמעותי בישראל".