אחר הצהריים (ה') החלו נהגי הקטר להתייצב אצל רופא הרכבת, כפי שקבע בית הדין לעבודה בדיון שנערך בעקבות העיצומים שבהם פתחו. לפי שעה, ארבעה נמצאו לא כשירים לנהוג ו-17 מתוך 21 נהגים שנמצאו כשירים לנהיגה נשלחו בחזרה לעבודה. לגבי היתר טרם התקבלה החלטה. בשל כך, מורגשים שיבושים קשים בתנועת הרכבות הכוללים ביטולים של 30 רכבות בשורה של קווים בכל רחבי הארץ - שהביאו גם להתרוקנות הרציפים ולתנועת נוסעים דלה מאוד. במקביל, בהסתדרות ממשיכים גם היום לתמוך בעובדים - אולם מסתייגים מהשביתה. 

 

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

א', אחד הנהגים, דבק בעמדתו: "אני לא מרגיש כל כך טוב, אך מכבד את צו בית המשפט", אמר, והתעקש כי אין מדובר בשביתה איטלקית. "כל מקרה לגופו". לדבריו הצטרף גם חברו, ש', שטוען כי הוא סובל מתחלואת מעיים ואינו יכול לתפקד.

יו"ר עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, התייצב מול המצלמה ובריאיון לתכנית "שש" עם עודד בן עמי, ניסה להרגיע את הרוחות ואמר כי "מדובר ב-26 נהגים מתוך 300; אין מרד בהסתדרות, אך יש ציבור נהגים שחש שדורסים אותו, שעובד מסביב לשעון ללא הפסקות".

אדרי עצמו העיד כי הוא אינו תומך בצעד הזה, "ואפילו מוקיע אותו", כלשונו. הוא קרא לנהגים לחדול מכך: "חזרו לעבודה, אנחנו נטפל בכם". יו"ר עובדי התחבורה בהסתדרות סיפר עוד כי לשיטתו יש לחלק את ההתייחסות לסוגייה לשניים: "לא ניתן לאף אחד לקחת את החוק לידיים ומצד שני, אף אחד מאיתנו לא רופא ואיננו מתיימרים לקבוע מי חולה".

"מאז לוח העבודה החדש - שבעה חצו מסילה ברמזור אדום"

לטענתו, הבעיה המרכזית היא תנאי העסקתם של נהגי הקטר שאותה יש לפתור. "ברכבת יש מושג שנקרא 'סימן-אור' - הרמזור האדום על הפסים".

שאטלים יופעלו עבור נוסעי הרכבת (צילום: מיכה שמילוביץ', חדשות 2)
הרציפים התרוקנו | צילום: מיכה שמילוביץ', חדשות 2

אדרי ציין, כי מאז שהושק לוח העבודה הממוחשב החדש, שבעטיו פתחו הנהגים בעיצומים - תועדו שבעה מקרים שבהם נהגים חצו מסילה ברמזור אדום. "עד ללוח החדש היו בסך הכל שני מקרים", אמר, והוסיף כי הוא "מסכן את הנוסעים".

"יש אנשים שיודעים לעשות סידורי עבודה", אמר, והדגיש כי מצבם של הנהגים מורכב: "אנשים משתינים לתוך שקיות בגלל שלא נותנים להם להשתין כי אין להם הפסקות. הנהלת הרכבת צריכה לשבת איתנו ולבדוק את הנושא".