בשנה האחרונה גדלה מעורבותם של הולכי רגל בתאונות דרכים. 52 מהם נהרגו וקרוב ל-2,000 נפצעו, 70% מהם עברו את הכביש במעבר חצייה. הסיבה העיקרית לתאונות היא אי מתן זכות קדימה. כשהשוטרים מתחילים לחלק קנסות לנהגים - מגיעים התירוצים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בשבוע שעבר ירדה ברחוב אבן גבירול בתל אביב הולכת רגל למעבר החצייה. איש לא עצר ונתן לה זכות קדימה, למרות החוק שקובע שעל הנהג לעשות כך. "בדיוק הבת שלי צעקה אז נבהלתי והמשכתי לנסוע", אמרה לשוטר הנהגת. "אין לי עבודה אני מחפשת עבודה, אין לי 500 שקלים לשלם". היא צפויה לעונש של ארבע נקודות ולקנס.

"אני מתנצל, בת הזוג שלי בדיוק עברה ניתוח בבטן. אני מתחנן שתבין אותי", אמר לשוטרים נהג מכונית אפורה שללא ספק הבחין בהולך הרגל שחוצה את הכביש, והמשיך לנסוע.

סגן ניצב נועם בגיינסקי, ראש מדור תאונות דרכים באגף התנועה של המשטרה, הדגיש: "אתה יכול לנסוע כמו שצריך, אבל ברגע שהגעת למעבר חצייה צריך להיות מוכן לכל דבר, גם שהולך הרגל יקפוץ לכביש". אכן, לא תמיד הנהג אשם. רבים המקרים בהם האשם בהולך הרגל שמחליטים לחצות את הכביש ויהי מה.

נהג שנעצר לאחר שלא נתן זכות קדימה (צילום: חדשות 2)
נהג שנעצר לאחר שלא נתן זכות קדימה | צילום: חדשות 2

במקרים רבים, הולכי הרגל שנפגעים הם מבוגרים שלא מצליחים להעריך נכון את המרחק ביניהם לבין הרכב המתקרב. כמחצית מהולכי הרגל שנהרגו היו מעל גיל 65.

יש גם רוכבי קטנועים שמרשים לעצמם "לגנוב" את מעבר החצייה, כי כלי הרכב שלהם קטנים יותר ממכוניות פרטיות. אחד מהם, שבוודאות ראה את הולכי הרגל במעבר החצייה ולא עצר, אמר: "אולי הוא עבר אותי, אבל לא היה שום הולך רגל במעבר החצייה". כשזה לא הועיל, הוא ניסה לפנות לרגש של השוטר. "תהיה עם קצת לב. אני לא יודע מה עברת בחיים", אמר הרוכב. "ממציאים לי דוח, איזה חוצפה יש למדינה הזו. אין מצב בחיים שאני משלם".

מנגד, בדרך שלמה בתל אביב עצר נהג להולכי רגל במעבר חצייה. הרכב שמאחוריו התנגש בו בעוצמה. צדיק - ורע לו.