אילוסטרציה (צילום: חדשות 2)
אילוסטרציה | צילום: חדשות 2

רוצים לקבל את הפרק החדש היישר לנייד, ברגע שהוא יוצא? להרשמה והאזנה במכשירי אפל, לחצו כאן | להרשמה והאזנה במכשירי אנדרואיד ניתן להשתמש בכל אפליקציית פודקאסטים, ולחפש בה את "מיד בהרחבה" - או ללחוץ כאן

מעטים ברי ובנות המזל שמצליחים לקום לשגרת הבוקר בשלווה - רובנו נקום מוקדם כדי להספיק לצאת לעבודה לפני הפקקים (וניכשל), או שנמהר לתחנת האוטובוס הקרובה לביתנו, בתקווה שהפעם הוא יגיע בזמן. "הקטסטרופה התחבורתית שאנחנו חווים בשנים האחרונות היא לא תולדה של כוח עליון, אלא תולדה של מדיניות - או, ליתר דיוק, של אי-מדיניות", מסביר כתב התחקירים, חיים ריבלין, בפרק החדש של הפודקאסט "מיד בהרחבה".

ריבלין ערך סדרת כתבות בת ארבעה פרקים הסוקרת את משבר התחבורה הציבורית בישראל - משבר שעולה לנו בין 35 ל-50 מיליארד שקלים בשנה. "נגידת בנק ישראל הקודמת, קרנית פלוג, מעריכה שזו עלות הגודש בכבישים, ולדבריה זה נגרם בגלל המחסור בתחבורה ציבורית ראויה", מסביר ריבלין. "זו פגיעה בפריון וגם במוביליות החברתית. צריך להיות ברור לכולם שהשקעה מאסיבית בתחבורה ציבורית זה צו השעה".

איך קשור התכנון העירוני הלקוי לאיחורים הרבים בקווי האוטובוסים? איך קשורים המעסיקים שלנו למשבר התחבורה הציבורית? אילו פתרונות תחבורתיים יעילים במיוחד? ולמה מדינת ישראל ממשיכה להשקיע כל העת בכבישים המשרתים את בעלי הרכב הפרטי? השאלות האלה ועוד רבות נוספות הן חלק מהפרק החדש של הפודקאסט "מיד בהרחבה" עם ארנת כהן. אתם מוזמנים להוריד אותו ולהקשיב לו בכל אפליקציות הפודקאסטים.

מוזמנים לעקוב אחרינו גם בטוויטר: MiyadBe@ | ניתן לשמוע את כל הפרקים גם באתר הפודקאסט

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו