N12
פרסומת

בדיקה: כמה מסוכן לרכוב בכביש?

תאונות אופניים חשמליים הפכו למכת מדינה והמחסור בשבילים יעודיים מאלץ רוכבים לרדת לכביש, מה שמגביר את הסיכון. בדקנו עם משקפיים מיוחדים שעוקבים אחר תנועת האישונים את הסכנות הצפויות - מעיני הרוכב. צפו

מתן חביליו
חדשות
פורסם:
הקישור הועתק

כמה מסוכן לרכוב על אופניים חשמליים בכביש? 17 בני אדם כבר נהרגו השנה ואלפים נפצעו ברכיבה על אופניים חשמליים. בשל הביקורת החריפה כלפי הרשויות על הטיפול הלקוי בסכנה, משרד התחבורה קבע שורת צעדים להגברת הבטיחות - אבל נערים ללא ניסיון עדיין עולים על הכביש - ומסכנים חיים. בדקנו איך נראית רכיבה שגרתית על הכביש מעיני הרוכב - וכמה מורכבת ומסובכת היא יכולה להיות.

את הבדיקה ערכנו באמצעות משקפיים מיוחדים שעוקבים אחר תנועת האישונים ובדקנו מה ההבדל בין הרכיבה על הכביש לרכיבה על שביל האופניים הייעודי. מהנתונים שנאספו ונותחו על ידי חברת המחקר SEBOfx עולה שרכיבה על כביש דורשת מהרוכב מאמץ קוגנטיבי עצום.

לרוכבים יש את הניסיון הנדרש?
לרוכבים יש את הניסיון הנדרש? | צילום: החדשות, חדשות

בכל שנייה, הרוכב מעבד במוחו שני אובייקטים שונים על מנת למנוע סכנה ולשמור על בטיחות מירבית. כל זאת, ללא עזרי הבטיחות שקיימים במכוניות ואופנועים כמו מראות ואורות איתות.

נהרג בתאונה: ארי נשר ז"ל
ארי נשר ז"ל | צילום: חדשות 12, חדשות

במהלך הרכיבה על הכביש הרוכב התמקד ב-103 אובייקטים שונים בדקה, פי 3 משביל אופניים שבו התמקד הרוכב ב-35 אובייקטים בדקה בלבד.

במהלך 24% מזמן הרכיבה על הכביש, נאלץ הרוכב להסיט את המבט בצורה קיצונית מהכביש - פי 8 מבשביל אופניים, שבו הרוכב הסיט את המבט בצורה קיצונית רק 3% מהזמן.

כשהסכנה כל כך ברורה, נשאלת השאלה האם באמת הייתם רוצים שילדיכם ירכבו על הכביש מבלי שרכשו את הניסיון הנדרש?

ליצירת קשר עם הכתב: matanh@ch2news.co.il