רשמי: מנכ
שחר איילון. ארכיון | צילום: פלאש 90, חדשות

מנכ"ל הרכבת נאבק במהלך להדחתו: שחר איילון, שעשוי להיות מודח על ידי הדירקטוריון עוד היום (חמישי), שיגר הבוקר מכתב תקיף לדירקטוריון - ומתח ביקורת על המהלך נגדו. "למר איילון אין כל כוונה להשלים עם פגיעה בשמו הטוב ובמוניטין הרב שצבר במהלך כהונתו בכל תפקידיו הקודמים, והוא מתעתד להיאבק בכל ניסיון שכזה", נכתב במכתב ששלח באמצעות עורכי דינו, "החלטה בדבר הפסקת כהונתו של מר איילון היא החלטה הנעדרת כל בסיס עובדתי או משפטי והיא פסולה מעיקרה".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"מר איילון אינו מאותם אלה המבקשים להיאחז בקרנות המזבח (בענייננו, מוטב אולי לומר - בקרונות הרכבת)", נכתב בפנייה לדירקטוריון. "אם מר איילון סבור היה כי הוא אינו עומד בדרישות התפקיד, היה הוא הראשון לפנות את כסאו".

לדבריו, יו"ר הדירקטוריון דן הראל מנסה באופן פסול להדיח אותו: "זהו שיאו של מחול שדים המתחולל בעניינו של מר איילון בימים האחרונים, ואשר מאחוריו עומד לא אחר מאשר מר הראל", טענו עו"ד אלירם בקל ועו"ד עודד גזית בשם איילון. "הקדמת ישיבת הדירקטוריון משקפת אובדן עשתונות של ממש מצדו של מר הראל, ולא ניתן לכנותה אלא מחטף".

עורכי הדיין ציינו כי הראל לא זימן את איילון לישיבת הדירקטוריון וגם לא אפשר לו להתייחס לטענות נגדו - "עובדה המלמדת בעד עצמה על היות המהלך פסול מיסודו". איילון טען כי הראל אסר עליו להתראיין ומנע מחברי הדירקטוריון לפגוש אותו: "קשה להעלות על הדעת בסיס חוקי כלשהו להוראות מסוג זה. מר הראל אינו מסתיר את רצונו להביא, בכל מחיר כמעט, להפסקת כהונתו של מר איילון, ומבלי שהוא מרסן עצמו".

תחנת הרכבת החדשה בירושלים
תחנת הרכבת החדשה בירושלים | צילום: Noam Revkin Fenton, Flash90, חדשות

עוד טענו הפרקליטים כי "המהלך הנפסד בו נקט מר הראל בניסיון להביא להפסקת כהונתו של מר איילון לא היה עומד במבחן שיפוטי, אף אם היה מדובר בהפסקת כהונתו של עובד זוטר; קל וחומר כאשר מדובר בהחלטה בדבר הפסקת כהונתו של מנכ"ל החברה, שאך לפני זמן קצר קבע דירקטוריון החברה כי הוא מנכ"ל מצוין, על כל הכרוך והמשתמע מהחלטה מהותית שכזו". בשל כך ביקש איילון מהדירקטוריון שלא לקבל החלטה בעניינו בשלב זה.

בצל האפשרות שיודח, קיבל בונוס של עשרות אלפי שקלים

שלשום פורסם כי רק לפני שבועיים איילון קיבל בונוס נדיב במיוחד של 67 אלף שקלים. עוד עולה שמעבר לבונוס, איילון עבר הערכה על תפקודו וקיבל את הציון הגבוה - 9. מקורבים לאיילון סיפרו שהוא איננו מתכוון לפרוש מרצון מתפקידו, ואף דחה חופשה משפחתית שתוכננה בשל הצעדים.

ביום שני הודיעו ברכבת ישראל כי על רקע התקלות, העיכובים והשיבושים האחרונים, בעיקר בקו הרכבת החדש מירושלים, מנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון צפוי לסיים את תפקידו  המהלך מגיע לאחר שיו"ר הרכבת דן הראל זימן את איילון לפגישה שבה הודיע לו על הכוונה לפטרו. "יו'ר דירקטוריון רכבת ישראל שוחח עם המנכ"ל בדבר סיום תפקידו", נמסר מטעם הרכבת. "דירקטוריון רכבת ישראל יתכנס הערב כדי לדון בנושא".

שעות ספורות לפני ההודעה על התפטרותו, איילון התראיין לתוכנית "מה בוער" בגלי צה"ל ותקף בחריפות את משרד האוצר. "אנחנו בכלכלת מחסור", אמר. "אנחנו מג'נגלים כל הזמן. אני לא יכול לספק יותר קרונות או יותר שירות משום שאת כל מה שיש בצי הוצאנו".

"שמעת אותי פעם בורח מעימות ובורח מקרב?", ענה כשנשאל למה הוא לא מתפטר. "אין מה לעשות, ככה אנחנו במדינה הזו. אנחנו נעשה את הקרב הזה יחד עם הנוסעים, יחד עם העובדים ואנחנו ננצח". איילון אמר כי לדעתו ההחלטה לפתוח את הקו מירושלים בעת הזו הייתה שגויה ולו הוא היה מחליט הוא היה מעכב את ההחלטה בכמה חודשים. "הקו לירושלים היה נפתח לאחר שהיו מתרגלים אותו כמו שעושים בחו"ל לפחות חצי שנה", אמר. "אני הבנתי שסימנו את העובדים כאיזשהו גורם. העובדים מאוד נאמנים. הם עושים מאמצים עובדים שישי שבת, בגשם העזרה לנכים היא פנומנלית".