שלושה שבועות בלבד חלפו מאז נפתח לנוסעים קו הרכבת החדש בין ירושלים לנתב"ג, אבל כמות התקלות והביטולים של נסיעות יכלו להספיק לחודשים ארוכים. רק הבוקר (שלישי) בוטלו 4 נסיעות בשל תקלה טכנית, ואמש נתקעו נוסעים בגלל תקלה בקטר. במוקד רכבת ישראל המליצו לנו הבוקר להתקשר לפני הנסיעה הבאה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

ארבע הנסיעות הבוקר מתחנת נבון החדשה בבירה בוטלו עקב בעיית תשתית. אתמול התגלתה תקלה בקטר מעט אחרי תחנת נתב"ג - כ-150 נוסעים וכ-5 אנשי צוות נתקעו בתוך אחת המנהרות עד שהגיע קטר חלופי לחלצם.

"אם יש לך רכבת (בקו מירושלים) בצוהריים תתקשר חצי שעה-שעה לפני לוודא", הציעה לנו הבוקר נציגה במוקד הטלפוני של רכבת ישראל. היא לא הכירה את הביטולים הבוקר בקו. רק כשעצרה את השיחה כדי לברר חזרה עם תשובות. "זה קו חדש מאוד ולפעמים יש תקלות שלא תלויות בנו, אבל אני מבינה אותך - היו מקרים שרכבות באמת בוטלו".

אילוסטרציה (צילום: החדשות)
תחנת הרכבת בירושלים | צילום: החדשות

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "הקו המהיר לירושלים הוא מגה פרויקט ואחד מקווי הרכבת המורכבים ביותר בעולם לתפעול ולשירות. הקו כולל מנהרות, גשרים, תחנה בעומק 80 מטרים ומרכיבי חישמול ותקשורת מתקדמים בפעם הראשונה בישראל. בחודשים אלה הקו נמצא בנסיעות הרצה, ומטבע הדברים מתגלים אתגרים תפעוליים ותשתיתיים כל העת.

"בקו שכזה, כל אירוע תפעולי פשוט הופך למורכב ולכן הוגדר שירות מצומצם - הגבלה על מספר הנוסעים וצוותים מעובים. ביטחון הנוסעים הוא מעל הכל. התקלה אתמול בקטר הייתה תפעולית ולא בטיחותית.

"אנו מתנצלים בפני נוסעינו על חוסר הנוחות הזמנית, מתחקרים את האירועים האחרונים, כמו כל אירוע ופועלים כל העת לשיפור השירות בקו כמו גם בקווים אחרים ברחבי הארץ".