N12
פרסומת

65 הולכי רגל נהרגו בפנייה ימינה

הסדר התנועה הנפוץ בארץ בו ישנו אור ירוק כפול - גם להולכי הרגל וגם לנהגים, גורם לעשרות תאונות, חלקן אף קטלניות, כש-1,900 מהולכי הרגל שנפגעו השנה בתאונות נפגעו במעברי החצייה. הצעת חוק חדשה מבקשת לשים סוף למצב המסוכן ובכך אולי לצמצמם את מעורבותם של הולכי רגל בתאונות הדרכים

ירון אברהם - לא לשימוש
חדשות
פורסם:
עברת ברמזור אדום? לא תקבל אזהרה
צילום: חדשות 2
הקישור הועתק
עברת ברמזור אדום? לא תקבל אזהרה
מנסים לשים סוף לפגיעה בהולכי רגל | צילום: חדשות 2

הצעת חוק חדשה שהוגשה היום (ראשון), מבקשת לצמצם את מעורבות הולכי הרגל בתאונות הדרכים בישראל ובכך אולי אף להקטין את מספר ההרוגים בכל שנה. הצעת החוק, אותה יזם ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו), תנסה לשים סוף להסדרי התנועה בהם באותה העת שברמזור המיועד להולכי רגל מופיע אור ירוק, מופיע אור ירוק גם ברמזור לכלי רכב הפונה ימינה לכיוון הנתיב אותו חוצה הולך הרגל.

הצעת חוק חדשה מבקש למנוע מעתה ואילך את המצב הנתון והמסוכן, הגורם, על פי נתוני "אור ירוק", לתאונות דרכים עם תוצאות קשות וקטלניות. "מדובר בהצעת חוק פשוטה, שעלותה הכספית מינימלית, ותביא לצמצום משמעותי של תאונות דרכים שבהן נפגעים הולכי רגל", אמר ח"כ עמאר, המשמש גם כיו"ר השדולה למאבק בתאונות הדרכים בכנסת.

החקיקה מגיעה גם לאור מקרים שבהם בית המשפט לא הצליח להכריע בשאלת האחריות לתאונה במקרה זה. באחד המקרים לדוגמא, נכתב כי "הדרישה שנהג יבחין בהולכת הרגל היא מוגזמת ובלתי מתקבלת על הדעת". במקרה אחר נכתב כי "לא ניתן לדרוש מנהג אשר כמעט השלים פנייה להשית מבט לכל הכיוונים האפשריים לרבות לאחור על מנת להיזהר מכניסה רשלנית של הולכי רגל לכביש".

צפו: מה קורה במעברי החצייה
80% מהנפגעים - במעבר חצייה | צילום: מאור רוזנשטיין, חדשות

מדוח שפסרמה לאחרונה עמותת "אור ירוק", עולה כי ישראל נמצאת במקום הראשון בשיעור הולכי הרגל ההרוגים בקרב המדינות המתקדמות. על פי הנתונים העדכניים, כ-42% מכלל ההרוגים בישראל בשנת 2014 היו הולכי רגל, כשהממוצע במדינות המתקדמות עומד על 20% בלבד. מתחילת 2016 נהרגו 93 הולכי רגל בתאונות דרכים: 37 מהם קשישים, ו-11 ילדים.

פרסומת

בחינת נתוני ההיפגעות מעלה כי עד כה נפגעו השנה 2,404 הולכי רגל בתאונות דרכים, מהם כ-80% נפגעו כשחצו את הכביש - נפגעו במעבר החציה. בנוסף על פי נתוני משטרת ישראל, בשנת 2015 ארעו 65 תאונות דרכים קטלניות בשל אי מתן זכות קדימה להולך הרגל.