הרכבת הקלה בגוש דן - סרט ההמשך: בזמן שבשטח כבר החלו העבודות לבניית תחנות הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב ורמת גן, מפרסמים היום במשרד התחבורה ובנת"ע - החברה האמונה על בניית תשתית הרכבת הקלה - הדמיה של שני קווים נוספים שצפויים לפעול באזור: הקו הירוק והקו הסגול.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק  

על פי הנחיית שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ, עד לחודש דצמבר 2016, על חברת נת"ע להביא לאישור הממשלה את תכניות הקו הסגול והקו הירוק של מערכת הסעת ההמונים בתל אביב ובגוש דן.

אורכו של הקו הסגול כ-29 ק"מ והוא נועד לקשר את האזורים המזרחיים במטרופולין תל-אביב (רמת גן, קרית אונו, אור- יהודה ויהוד) עם מרכז העיר תל-אביב. הקו מורכב מזרוע מרכזית שתחילתה במתחם 2000 (תחנת הרכבת "סבידור") והמשכה דרך הרחובות: ארלוזורוב, בן-יהודה, אלנבי, העליה, לווינסקי, ההגנה, דרך השלום (תל-אביב), דרך אלוף שדה (גבעתיים- ר"ג), מחלף אלוף שדה ודרך שיבא.

מאזור המרכז הרפואי 'שיבא' מתפצל הקו לשתי זרועות. האחת, הזרוע הצפונית - תעבור ברחובות רפאל איתן, קציר (קריית-אונו), אנה ומקס ווב, ועד לגבולה הצפוני-מזרחי של אוניברסיטת בר-אילן. הזרוע השנייה, הדרומית, תחילתה באזור מרכז בית החולים שיבא, המשכה בתוואי הקו באזור בסיס תל-השומר המיועד לפינוי ומשם אל העיר יהוד-מונוסון ועד לקצה הזרוע בצומת הטייסים.

מסלול הקו הירוק: מראשון לציון עד הרצליה  

בנוסף, בשבוע שעבר החלה נת"ע בפרסום תכנית הקו הירוק להערות הוועדות המחוזיות והשגות הציבור. בחלקו הדרומי של הקו הירוק שתי זרועות - האחת, המערבית, מתחילה בראשון לציון (תחנת משה דיין), והשנייה, המזרחית, מתחילה גם כן בראשון לציון, במפגש עם כביש 412.

שתי הזרועות נעות לאורך העיר חולון בשני צירים ומתאחדות ברחוב סוקולוב, מרכז העיר חולון ומשם ממשיך הקו לכיוון צפון, דרך צומת חולון, לאורך שדרות הר ציון בתל אביב, דרך אזור התחנה המרכזית ומפגש עם הקו הסגול בצומת הרחובות הר ציון - לוינסקי.

הצפי: 76 מיליון נוסעים בשנה (צילום: ינון תכנון יעוץ ומחקר בע"מ)
הצפי: 76 מיליון נוסעים בשנה | צילום: ינון תכנון יעוץ ומחקר בע"מ


במקום זה התוואי הופך לתת קרקעי, דרך תחנת קרליבך המשותפת לקו האדום, ממשיך דרך רחוב אבן גבירול, נפגש שוב עם הקו הסגול בצומת הרחובות ארלוזורוב - אבן גבירול וחוזר לתוואי הקרקע לפני חציית הירקון, הנעשית באמצעות גשר מעל לירקון.

הקו מתפצל ברח' איינשטיין לשתי זרועות: האחת מזרחית, לכיוון רמת החי"ל, דרך רח' אינשטיין, מפגש עם ציר ההעדפה בצומת הרחובות אינשטיין - נמיר, אוניברסיטת תל אביב, רח' ג'ורג' וייס, תוך חציית נתיבי איילון, מעבר בסמוך לפארק הירקון ומרכז הירידים, דרך רמת החי"ל ועד לקריית עתידים.

הזרוע השנייה, הצפונית, ממשיכה במקביל לקו החוף, שדה דב, עד לאזור התעסוקה בהרצליה ועד צומת הרחובות שדרות אבא אבן ושדרות נעמי שמר. תחזית נוסעים: 76 מיליון בשנה.

"מהפכת התחבורה נמשכת וכפי שהתחייבתי, בקרוב נוציא לפועל שני קווים נוספים שיחברו בין גוש דן למרכז תל אביב", אמר שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ. "תנופת העשייה בתחום התחבורה הציבורית נמשכת ואחרי עשרות שנים, מטרופולין תל אביב תהיה מרושתת במערכת הסעת המונים המשלבת רכבות תחתיות, עיליות ומערכות BRT כמו בערים מודרניות נוספות בעולם".