השלט באוטובוס (צילום: הדר אושרי)
השלט באוטובוס | צילום: הדר אושרי

הדר, צעירה מרמת גן, עלתה אתמול על אוטובוס של חברת "דן" ונדהמה לגלות יוזמה פרטית של נהג שכנראה אינו מעוניין שהנוסעים יפריעו לו. ליד תאו הוא תלה שלט בכתב יד, בו הודגשה ההנחיה: "אין לדבר עם הנהג!".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
 
"זו הפעם הראשונה שעליתי על הקו זה, קו מספר 1, ולא הייתי בטוחה באיזו תחנה עליי לרדת כדי להגיע לרחוב כצנלסון", משחזרת הדר בשיחה עם חדשות 2 Online. "כשפניתי לנהג ושאלתי אותו, הוא פשוט התעלם ממני ואפילו לא הסתכל עליי".

הדר מספרת שניסתה מספר פעמים נוספות לחלץ תשובה, אך ללא הועיל. "אחת הנוסעות, שישבה מאחוריי, אמרה לי שהנהג לא מדבר עם נוסעים והצביעה על דף הנייר שתלוי לידו. הייתי בהלם. מה זה צריך להיות? מה קרה לתודעת שירות?", היא מספרת בכעס. "ואם מדובר בעולה חדש, או תייר, או קשיש?"

לדבריה, היא לא הייתה היחידה שזכתה לכתף קרה: "נוסע אחר שביקש לדווח על בעיה במכשיר הטענת ה'רב קו' ופנה לנהג, לא זכה להתייחסות גם הוא".

דן: "הנחנו את הנהג להסיר מיד את השלט"

מחברת דן נמסר בתגובה: "השלט "אין לדבר עם הנהג" מקורו ביוזמה פרטית שאינה על דעתנו וניתנה הנחייה להורידו באופן מיידי.

"באוטובוסים המתקדמים של "דן" בקו 1 התא של הנהג מופרד באמצעות תא זכוכית מציבור הנוסעים מטעמי בטיחות, וזאת על מנת לאפשר לו נהיגה זהירה ובטוחה באחד הצירים העמוסים באזור המרכז".

בחברה מדגישים כי קו 1 מצויד במערכת מתקדמת המתריעה מבעוד מועד על התחנה הבאה כדי להקל על התמצאות הנוסעים, כמו גם בציורי קו מופשטים התלויים במקום מרכזי באוטובוס.

"נבהיר כי תפקידו של הנהג להוביל את הנוסעים בבטחה, ומתן שירות במהלך הנסיעה ניתן במגבלות הקיימות", מוסיפים ב'דן'. "אנו קוראים לנוסעים להבין כי הנהג פנוי לשאלות בירור קצרות, אך תפקידו להיות מרוכז ובטוח בנסיעה. קו 1 עודנו בהרצה, ואנו למדים מדי יום את מסקנות הנסיעה בו".