17 שנים אחרי שיצא לדרך - פרוייקט הרכבת בין ירושלים לתל אביב סוף סוף יוצא לדרך, בערך. היום (חמישי) נחנך הקו לראשונה במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כ"ץ, אך הרכבת תפעל כרגע עד לתחנת נתב"ג ולא תגיע לתל אביב. בריאיון ב-"שש עם עודד בן עמי" נמנע השר כ"ץ מלציין מתי הרכבת תפעל במתכונת מלאה ותחבר את ירושלים ותל אביב.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"הרכבת תגיע מירושלים לתל אביב תוך 30 דקות - זה יקרה בחודשים הקרובים", אמר השר לאחר שנשאל בפעם ה-4 מדוע הקו פועל רק עד נתב"ג. "ממשלת שרון הוציאה את הפרוייקט הזה לדרך והקפיאה אותו ב-2006. אני הגעתי לתפקיד וב-2012 המכונה הראשונה יצאה לדרך - 6 שנים אחרי הקו מתחיל לפעול".

בינתיים עבודות חשמול המסילה הגיעו עד לתחנת ההגנה בתל אביב ולכן הרכבת החשמלית לא תוכל, גם במתכונתה המלאה, להגיע לפי שעה לתחנות עזריאלי וסבידור מרכז בעיר. במקביל, החברה הספרדית שזכתה במכרז החשמול אמורה לעזוב את הארץ ולא ברור מתי תושלם מלאכת החשמול. "בחודשים הקרובים יחשמלו את המסילות לאורך נתיבי איילון בין אם החברה הספרדית תעשה את זה ובין אם לא", אמר שר התחבורה.

למרות הביקורת על השקת קו רכבת שעדיין אינו פועל באופן מלא, ולאור הטענות כי ההחלטה להשיק את הקו למרות שאינו מוכן היא פוליטית - השר כ"ץ דווקא לא מתרגש: "אנשים כל הזמן אומרים לי כל הכבוד על הכבישים שסללתי בגליל וברמת הגולן. גם על הרכבת יגידו נפלא. אנחנו מחזקים את הבירה שלנו גם מבחינה תחבורתית וגם מבחינה לאומית".