היום המרגש בחייכם מגיע, אבל מה צריך לעשות כדי שיהיה גם בטוח וחף מתאונות? אם אתם זוג שעומד להינשא או לערוך אירוע באולם אירועים מכל סיבה אחרת, יש מספר סעיפים שחשוב לעבור עליהם ולסגור מראש עם בעלי האולם - פשוט כדי שאם יקרה משהו ביום האירוע, יהיה לכם למי לפנות ואת מי לתבוע במקרה של תאונה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו  

השלב הראשון והחשוב הוא לוודא שלאולם האירועים שבחרתם יש רישיון עסק. לאחר שווידאתם שאכן כך הדבר - עליכם לוודא שקיים לאולם ביטוח שתוכלו לתבוע וכי בחוזה מעוגנת התחייבות לפיצויים. כך למשל קרה ל-ח' מחדרה, שהגיעה לאחד מאולמות האירועים באזור המרכז - והחליקה על רצפה רטובה סמוך לבר המשקאות, מה שהוביל לחבלות קשות בידה השמאלית.

ח' החליטה לתבוע את בעל אולם האירועים, אלא כשפנתה לבעלי האולם בכדי לקבל את פרטי חברת הביטוח שלו, טענו נציגיו שבמועד התאונה לא היה אולם מבוטח בפוליסת ביטוח בתוקף כנדרש. כך נוצר מצב שלבעל האולם אין אפשרות לשלם וכך מתחיל הליך מורכב מול ההוצאה לפועל. בדיוק מסיבות כאלה, חשוב לוודא שלאולם האירועים יש ביטוח בתוקף.

חשוב לדאוג לניקיון גם על הרחבה
חשוב לדאוג לניקיון גם על הרחבה | צילום:

סעיף חשוב נוסף שיש להקפיד עליו הוא שירותי ניקיון תואמים ומספקים. במהלך האירוע מצטבר לכלוך, משקאות נשפכים ואוכל נופל על הרצפה. בכדי למנוע סיטואציה שבה אורחים יחליקו ברחבת הריקודים וייפצעו, חשוב שתוודאו שיהיו מספיק עובדי ניקיון באולם. התפקיד שלכם הוא לדרוש זאת כבר בשלב חתימת החוזה עם בעל האולם.

עו"ד דניאל שריד, מומחה לתביעות נזיקין ועוולות חברתיות, סבור כי היחס בין מנקים לאורחים צריך לעמוד על 4 מנקים על 100 אורחים. ד' מתל אביב מנהלת בימים אלה תביעה נגד אולם אירועים במרכז הארץ שבמהלך שהותה בו, היא החליקה ושברה את אחת מאצבעותיה - זאת לאחר שהאולם היה חשוך במיוחד והרצפה הייתה רטובה.

אירוע נוסף התרחש בגן אירועים באזור הצפון, בו המטבח הוא פתוח וחשוף לעיני האורחים - זאת ללא תחימה בין אזור המטבח למקומות הישיבה של הארחים. פעוט כבן שנתיים נכנס למתחם המטבח, החליק כתוצאה מחומרי ניקוי שהצטברו על הרצפה - וראשו הוטח בעוצמה ברצפה, מה שגרם לו לחבלות קשות.

לספקים החיצוניים אחריות נפרדת

ויש גם כאלה שבוחרים לערוך אירועים בגנים עם בריכה. במקרה הזה, אם ייעשה שימוש בבריכה במהלך החתונה, יש לוודא שבמקום יש שירותי הצלה ושבאירוע נמצא מציל מטעם האולם. אם לא נעשה שימוש בבריכה - יש לוודא כי היא תחומה או מגודרת, על מנת שלא להחליק לתוכה.

סעיף חשוב נוסף לא פחות הוא שמירה על הביטחון האישי של האורחים כבר בכניסה לאולם - לדאוג לשירותי אבטחה. אחד התנאים לקבלת רישיון עסק הוא הימצאות של שומר בכניסה לכל אולם.   

אין תמונה
עו"ד דניאל שריד | צילום: הדר טנדלר

ולא רק האולם אחראי. לא פעם כולל האירוע ספקים חיצוניים שהחוגגים מזמינים - ולהם יש אחריות נפרדת במקרה של תאונה. למשל, אם הדי.ג'יי שהזמנתם הביא איתו מסך פלזמה גדול שנפל בטעות.

אם משהו קורה באחת העמדות האלה - האחריות היא על הספקים החיצוניים באירוע. גם במקרה שלהם צריך לבדוק שיש את מי לתבוע במקרה של תאונה. לכן בכל פעם שאתם סוגרים עסקה עם ספק חיצוני וודאו כי אכן הוא מבוטח.

לפניות לכתבת: avivitm@ch2news.co.il