"ההתנהלות פגעה בי מאוד", אמין (צילום: רויטרס)
"ההתנהלות פגעה בי מאוד", אמין | צילום: רויטרס

כשאמין עבד אל חלים הגיע בתחילת השבוע לנתב"ג בדרכו לטיסת עסקים הוא לא ציפה שזה יסתיים בהחרמת התיק האישי שלו, הסלולרי והניירת. האירוע התרחש כאשר אמין טס עם קבוצה של כ-20 אנשי עסקים יהודים וערבים, רובם בעלי צי משאיות לתערוכת משאיות באמסטרדם.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

אמין, ששיער כי יעוכב במהלך הבידוק, הקדים להגיע לנתב"ג בשביל להימנע מעיכובים. למרות זאת, הוא עבר מסכת חיפושים של שעתיים וחצי כשבסופה התבקש להשאיר את התיק הקטן יחד עם הסלולרי בנתב"ג.

"ההתנהלות פגעה בי מאוד", סיפר אמין. "בפלאפון הסלולרי יש את כל הקודים של האשראי, הניירת נמצאת בתיק שהוחרם, טסתי לעשות עסקים, בגלל זה כל הנסיעה לא הצליחה וזה בגלל שאני ערבי". לגבי שאר חברי הקבוצה אמר כי "כל היהודים שהיו איתי עלו ללא כל הפרעה".

על אף שבעת שלקחו לו את התיק נאמר לו לטענתו כי הוא יישלח אליו לכתובת בהולנד - זה לא קרה. "חיכיתי וחיכיתי, הם הבטיחו שישלחו לכתובת שנתתי להם", אמר אמין והוסיף כי "זו התנהלות שצריכה לבייש את מי שנתן הוראות כאלו".

מהמטה למאבק בגזענות נמסר בתגובה: "צר לנו כי למרות התביעות הקודמות והתביעות שמתנהלות כיום נגד רשות התעופה בכלל, ונגד חברת אל על בפרט, על יחס שונה משפיל לנוסעים הערבים הם לא למדו את הלקח. שיטת הפרופיילנג ויחס אל כל נוסע ערבי כחשוד, גם בהיעדר מידע קונקרטי לגביו צריך להפסק. נעקוב במטה למאבק בגזענות אחרי כל מקרה ומקרה ונשקול לנקוט בצעדים ציבוריים מחאתיים וגם משפטיים עד שילמדו את הלקח בשדות התעופה, לקח שיביא להפסקת השפלת הנוסעים הערבים".

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "לאחר הבדיקה הביטחונית הועבר התיק על תכולתו לחברת התעופה. לנוסע הונפק תג המאשר מסירת הכבודה לחברה להטסת התיק. לידיעתך , הבידוק הביטחוני בנתב״ג נעשה באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. במהלך הבדיקה הטכנולוגית ועל פי הממצאים נדרשים פריט או כבודה להישלח בבטן המטוס בלבד". מחברת "אל על" נמסר כי האירוע לא באחריותם.