תקרה מעופשת, קירות מתפוררים וחלונות שבורים: כך נאלצת לחיות שלומית (ישלם) אבטה, בת 34 מתל אביב, בדירה השייכת לדיור הציבורי. אבטה המוגדרת כבעלת 100% נכות, זכאית לדיור ציבורי, אולם היא נאלצת להתמודד עם תנאי דיור קשים בדירה שגודלה מסתכם ב-28 מ"ר.  

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

קשה להתעלם מתנאי התחזוקה הירודים בדירה שאבטה מתגוררת בה. הקירות המתקלפים והעובש הרב בולטים לעין. לטענתה, היא פנתה פעם אחר פעם לחברת עמידר שלא דאגה לשפץ את הדירה ולתקן את הליקויים. "אני רוצה שאנשים יראו איך אני נאלצת לחיות", אומרה אבטה שמתגוררת בדירה כבר 9 שנים. "התקרה של השירותים מכוסה כולה בעובש וגורמת לי למחלות, הברז לא מחובר והקירות מתקלפים. ישנן גם נזילות שאם לא יטפלו בהן - הן רק יחמירו".

עובש בכל פינה (צילום: עזרי עמרם, חדשות 2)
עובש בכל פינה | צילום: עזרי עמרם, חדשות 2

"בתור נתמכת של ביטוח לאומי, אין לי דרך להתמודד עם זה", הוסיפה אבטה. "בגלל המצב של הדירה, המצב הבריאותי שלי הולך ומתדרדר, לא יתכן שזה הגיע למצב כזה ואף אחד לא מטפל בזה". מלבד העובש המכסה חלק ניכר מקירות הבית, גם הברז תקול והחלון מעל לדלת הכניסה שבור ופרוץ. אבטה מספרת שחרקים מזיקים רבים מצליחים להיכנס לבית בשל בעיית האיטום. בנוסף, הדירה חשופה לפגעי מזג האוויר ומצבה הולך ומידרדר בשל הרטיבות. לטענתה, הנזקים כתוצאה מהרטיבות לא טופלו במשך חודשים רבים על אף בקשותיה.

"שכולם יראו היכן אני גרה", אבטה (צילום: עזרי עמרם, חדשות 2)
"שכולם יראו היכן אני גרה", אבטה | צילום: עזרי עמרם, חדשות 2

בחברת עמידר טוענים כי הם דווקא מטפלים בפניותה של אבטה - וכי הדבר אף נעשה בהתאם לשביעות רצונה: "אנו מלווים את גברת אבטה זמן רב ומטפלים בפניותיה לשביעות רצונה, כפי שגם הבהירה במכתב תודה נרגש שכתבה למנהל הסניף. הוכנה תכנית שיפוץ לדירתה של גברת אבטה, ניסינו מספר פעמים לתאם עמה מועד להגעת הקבלן, אך הגברת מסרבת לביצוע העבודות בדירתה. ברגע שתאשר את כניסת הקבלן לדירתה, העבודות יתבצעו באופן מיידי. עמידר ומשרד השיכון משקיעים כ-200 מיליון שקלים בשיפוץ של כ-40 אלף דירות, בהן דירתה של גברת אבטה״.