הרס בתחנת הרכבת הקלה
תקיפת תחנה ברכבת הקלה, יולי 2014 | צילום:

הרכבת הקלה בירושלים נתקלת בתקופה האחרונה בקשיים לתפעל באופן רציף את נסיעותיה בעקבות מקרים רבים של השלכת בקבוקי תבערה ואבנים באזורי השכונות הערביות בצפון העיר. גורמים ברכבת מציינים כי מאז תחילת אוגוסט ועד היום אירעו לאורך התוואי לא פחות מ-41 אירועים כאלה שבהן הושחתו תחנות וקרונות של הרכבת.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

הגורמים ברכבת הקלה מציינים את רצח הנער הפלסטיני מוחמד אבו חדיר, שאירע בתחילת יולי, כנקודת ציון שלאחריה חלה תסיסה בשטח והחלו אירועים סדרתיים של פגיעה ברכבת. מאז תחילת גל המחאה האלימה, בעקבות הרצח, אירעו בסך הכל כ-80 תקיפות במתחמי הרכבת הקלה.

תקיפת תחנה ברכבת הקלה, יולי 2014
תקיפת תחנה ברכבת הקלה, יולי 2014 | צילום:

הבוקר (ראשון) הודיעו ברכבת הקלה כי לנוכח האירועים האחרונים, רק 16 מתוך 23 רכבות פועלות כסדרן ולכן תדירות הנסיעה ברכבת תיפגע לאורך הקו. גורמים במשטרה מביעים תמיהה ותוהים כיצד חברה שמתהדרת בחסינות מפני פגיעת אבנים משביתה כה מהר מספר רב של רכבות. מאז אירועי רצח הנער אבו חדיר נעצרו כמאה חשודים במעורבות במהומות ובפגיעה בתשתיות הרכבת הקלה, והפעילות הגלויה והסמויה של המשטרה עדיין נמשכת במקום.

ארכיון (צילום: חדשות 2)
ארכיון | צילום: חדשות 2

"סומכים על הגורמים שיטפלו בנושא"

תושבים רבים פנו בשבועות האחרונים לעיריית ירושלים, בעיקר אלו שנסעו בתנאים הבעייתיים בשכונות הערביות בעיר. שפי, תושבת העיר, כתבה בעמוד הפייסבוק של העירייה: "כמעט בכל יום נזרקות אבנים על הרכבת, חלונות מנופצים ורק בנס לא נרצח עדיין אף נוסע. זו רק שאלה של זמן עד שיירצח הנוסע הראשון".

"שיא האירועים היה כמובן בתקופת המהומות בשל רצח הנער אבו חדיר, אז נוטרלה הרכבת לחלוטין", אמר אהוד רמבח, יושב ראש המינהל הקהילתי בפסגת זאב, לחדשות 2 Online. "גם כשהיא חזרה לתפקד, רוב התושבים עלו לתחנה באזור הגבעה הצרפתית וויתרו על הנסיעה דרך השכונות הערביות".

הנער מוחמד אבו חדיר (צילום: רויטרס)
תופעה מאז הרצח. אבו ח'דיר | צילום: רויטרס

למרות זאת רמבח מדגיש כי כוחות הביטחון והעירייה מנסים לחזור לשגרה. "המצב אמנם לא אידיאלי וזריקות אבנים קורות מדי פעם, אבל המציאות חזקה מכל דבר ואני סומך על הגורמים שיטפלו בנושא", הוא הסביר. "אפשר לצאת בכותרות מפוצצות על סגירת תחנות ועל שינוי תוואי הציר אבל אנחנו ריאלים, והציר כפי שהוא כרגע מאוד חשוב לתושבים כדרך יציאה מהשכונה, ולא פחות חשוב מכך - יש כאן מסר חשוב שהשכונות הערביות הן עדיין חלק מהעיר".