ביום שישי האחרון צילמה מצלמת הרכב של נהג שנסע בכביש שבין רכסים לנשר רוכב אופנוע שעמד מולו. כשהרמזור התחלף, החל נהג האופנוע את נסיעתו כשהוא מרים בכוונה את שני הגלגלים הקדמיים של האופנוע שלו, ומנסה לבצע "פעלול" בעוד שלצדו כמה רכבים נוספים. האירוע הסתיים בכך שהאופנוע התהפך והתגלגל על הכביש. בסרטונים נוספים שהגיעו אל עמותת אור ירוק נראים צעירים על אופנוע שמנסים לבצע פעלולים עם כלי הרכב כשהם עומדים עליו תוך כדי נסיעה, מסכנים את עצמם ואת הנוסעים שאיתם בכביש.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו 

על פי עמותת אור ירוק, מקרים אלו יכלו בקלות להצטרף לאירועים טרגיים מתחילת השנה שבהם נהרגו 22 רוכבי אופנוע וקטנועים בתאונות דרכים.

בשנים האחרונות השימוש באופנועים וקטנועים הולך וגובר כאשר הרכב הדו גלגלי משמש חלופה זולה יחסית, מזהמת פחות ומקלה על עומסי התנועה בהשוואה לרכבים הפרטיים. מנגד, מדובר בכלי בעל רמת בטיחות נמוכה באופן משמעותי לעומת כלי הרכב רכבים הפרטיים. דוח חדש של עמותת אור ירוק חושף עד כמה כל רכיבה תמימה ופשוטה עלולה להיות מסוכנת.

מהנתונים עולה כי אופנועים וקטנועים מעורבים בשיעור הגבוה ביותר בתאונות דרכים חמורות בהשוואה לכל כלי הרכב האחרים ולמעשה הרוכבים נמצאים בסיכון גבוה של פי 17 למעורבות בתאונת דרכים בהשוואה לנוסעי הרכב הפרטי.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "רוכבי אופנועים וקטנועים מעורבים בשיעור גבוה בתאונות דרכים עם סיכון של פי 17 מנסיעה ברכב פרטי. בשל מאפייניו של האופנוע הרוכבים עליו חשופים לפגיעות קשות כאשר לנהג הרכב יש את שלדת הברזל ואביזרי הבטיחות שיגנו עליו בשעת תאונה ואילו רוכב האופנוע חשוף לחלוטין. כל רכיבה לא זהירה עלולה להסתיים בתאונה קשה ובוודאי אין מקום בכביש לפעלולים שחושפים את הרוכב לסכנות מיותרות. חייבים להגביר את המודעות בקרב הרוכבים לסכנות שהכביש מציב בפניהם ובמקביל חייבים להוסיף עוד שוטרים ועוד ניידות כדי להגביר את הנרראות וההרתעה כלפי משתמשי הדרך השונים".

לפניות לכתבת: avivitm@ch2news.co.il