ביום ראשון האחרון יצא ליאור עם רכבו ממתחם "סינמה סיטי" בראשון לציון ברחוב משה דיין הסמוך. אך כשהרמזור התחלף לירוק נסיעתו נקטעה - כשבלם בחוזקה כדי לנסות להימנע מרכב שדהר במהירות גבוהה משמאלו, למרות הרמזור האדום שסימן לו לעצור. במזל ליאור לא נפגע, אך מנתוני אור ירוק עולה כי 2,668 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים בשל אי ציות לרמזור רק ב-2017.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"ראיתי את הרכב שלידי עוצר בפתאומיות", נזכר ליאור באותם רגעים שהיה בטוח כי הבילוי שלו עומד להפוך לתאונה. "בזווית העין ראיתי שני אורות מגיעים לכיווני במהירות גבוהה, לחצתי בחוזקה על הבלם וחשבתי על הגרוע מכל".

בסרטון שהגיע לעמותת אור ירוק ניתן לראות שהרכב שהגיע במהירות גבוהה לתוך הצומת, סטה מנתיב הנסיעה לנתיב הנגדי וחלקים גדולים ממנו שמתפזרים על הכביש. "הוא היה ממש מרוסק", תיאר ליאור, "רצנו להגיש עזרה לרכב שבו ישבו צעיר וצעירה. מעומת הפגיעה כריות האוויר שלו נפתחו והם ישבו בתוך הרכב".

מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס, עולה כי 2,668 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים בשל אי ציות לרמזור בשנת 2017 לבדה. מהנתונים עולה כי מתוכם 17 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות שבהן נהרג לפחות אדם אחד ו-180 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים קשות - כולן בשל אי ציות לרמזור.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה, הסביר: "חציית צומת באור אדום היא אחת מעבירות התנועה החמורות והמסוכנות שיש. נהג מתפרץ לצומת ופשוט מהמר על החיים שלו ועל החיים של שאר משתמשי הדרך". קיטה שיבח את ליאור והנהג ברכב לצידו: "שני הנהגים שהחלו לנסוע באור ירוק היו ערניים מספיק כדי לעצור בזמן ולחמוק מתאונת דרכים שתוצאותיה היו יכולות להיות קטלניות עבורם, המאפיינות תאונות מסוג התנגשות חזית - צד".

"כל אחד מאתנו ראה לא פעם נהג שחוצה צומת באור אדום ולכן הפתרון חייב להגיע באמצעות הצבת מצלמות רמזור בולטות ומשולטות שירתיעו נהגים מלחצות את הצומת באור אדום ולא כדי להעשיר את קופת המדינה", טען המנכ"ל. "נהג שידע כי הוא נכנס לצומת מצולם וייקנס בסכום גבוה לא ימהר כל כך לסכן את החיים של כולנו בכביש".