בחודש אוגוסט בשנה שעברה הדוגמנית שלומית מלכה הייתה מעורבת בתאונת קורקינט חשמלי ונחבלה בראשה. היום (רביעי) צפוי לעלות קמפיין חדש של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בכיכובה, שיעודד את רוכבי האופניים בישראל לחבוש קסדה, גם בנסיעה על כלים ממונעים: אופניים חשמליים, הוברבורד וקורקינט חשמלי. צפו בקטעים מהקמפיין שמתפרסמים לראשונה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"בעקבות התאונה, עוררה מלכה מודעות רבה והפכה למובילת המסר בנושא חבישת קסדות", הסבירו ברשות את ההחלטה לבחור בדוגמנית להוביל את הקמפיין. לפי הפרסום, הקמפיין עלה בשל העלייה הניכרת בשימוש בכלי רכב בלתי מרושיינים חשמליים והנתון לפיו רק 21% מרוכבי האופניים חובשים קסדה בנסיעה.

מלכה, שתופיע בקמפיין בכלל המדיות החל מסוף החודש, נבחרה להוביל את הקמפיין בשל התאונה בה הייתה מעורבת בשנה שעברה, כאשר רכבה על קורקינט חשמלי ללא קסדה. מאז התאונה, הפכה הדוגמנית לשגרירת המסר לשימוש בקסדות כמצילות חיים.

הפכה לסמל הקמפיין, הרלב"ד (צילום: הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים)
הפכה לסמל הקמפיין, הרלב"ד | צילום: הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים



מעורבות רוכבי אופניים בתאונות דרכים הפכה לתופעה בשנים האחרונות, בעיקר על רקע העלייה בשימוש באופניים חשמליים, קורקינט חשמלי, סגוואי והוברבורד. לפי הנתונים, הסיכוי של רוכב אופניים בישראל להיפגע בתאונת דרכים באופן חמור גבוה פי 5 משל נוסע ברכב. מתחילת השנה, נהרגו 6 רוכבי אופניים, בהשוואה ל-5 בתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, נהרגו 9 רוכבי אופניים חשמליים, מסר זהה לרוכבים שנהרגו ב-2017.

תאונת הקורקינט של מלכה, ארכיון (צילום: מוטי קמחי, דיווחי הרגע)
תאונת הקורקינט של מלכה, ארכיון | צילום: מוטי קמחי, דיווחי הרגע



מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נמסר: "שמנו לנו למטרה להעלות את המודעות לכללי הבטיחות בקרב הרוכבים, ולהגביר את השימוש בקסדה בעת רכיבה על אופניים וכלים ממונעים נוספים, על מנת לצמצם את תופעת פגיעת הרוכבים בדרך".