נתיב תחבורה ציבורית, ארכיון
נתיב תחבורה ציבורית, ארכיון | צילום: עזרי עמרם

כך נראית העלייה בדוחות על נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) בתל אביב: מ-2017 נרשם זינוק במספר הדוחות לנוסעים בנתיבי תחבורה ציבורית בתל אביב, וכעת מתברר כי מדובר בהכנסה של כמעט 10 מיליון שקלים בחודש לעירייה. ב-2017 נרשמו 141,000 דוחות וקנסות על סך יותר מ-70 מיליון שקלים: מגמת הגידול בדוחות נמשכה גם ב-2018. הנתונים פורסמו אמש (חמישי) במהדורה המרכזית, בעקבות פנייה של התנועה לחופש המידע - לאחר שהעירייה לא חשפה אותם בעצמה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

מדובר ביותר מ-34 מיליון שקלים של קנסות רק בארבעת החודשים הראשונים של 2018 - וכ-100 מיליון שקלים מאז אפריל 2017. הקנס על נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית עומד על 500 שקלים וניתן בהחלט לראות עלייה דרמטית מאז החלה האכיפה המוגברת בין היתר באמצעות מצלמות. 

באפריל 2017 מספר הדוחות שניתנו עמד על כ-7,600 דוחות ובדצמבר המספר כמעט שולש - 20 אלף דוחות. ב-2018 הנתון נשמר בשלושת החודשים הראשונים ובאפריל חלה ירידה קלה. את המספרים הללו עיריית תל אביב לא חשפה בעצמה, אך הם הגיעו לידינו כתוצאה מפנייה של התנועה לחופש המידע - שם דרשו את המספרים מאז חודש ינואר 2015. העירייה סירבה לחשוף את הנתונים מהשנים 2015-2016.

דוחות על נסיעה בנת
דוחות על נסיעה בנת"צ | צילום:

פנינו לעיריית תל אביב יפו וביקשנו לדעת לאן ייועד הסכום הזה של כמעט 100 מיליון שקלים. בעיריית תל אביב בחרו לענות בצורה כללית בלבד ומסרו בתגובה: הנתיבים לתחבורה ציבורית נועדו לטובת נוסעי התחבורה הציבורית. העירייה תמשיך לאכוף הנושא לטובת התחבורה הציבורית ותשמח להגיע ליום בו נהגים ינהגו כחוק".

עו"ד רחלי אדרי, מנכ"לית התנועה לחופש המידע, מסרה בתגובה לנתונים: "המידע שחסר הוא, למעשה, מה קרה לפני שעיריית תל אביב התחילה באכיפה מוגברת. ההכנסות הן מאוד גבוהות, וברור לנו שהייתה עלייה במהלך השנים. אנו מצפים מעיריית תל אביב למסור לנו את המידע הזה".