N12
פרסומת

דוח תלונות הציבור: 1 מכל 3 תלונות - מוצדקת

בדוח השנתי של נציבות תלונות הציבור שמתפרסם היום עולה כי למעלה מאלף תלונות - הכי הרבה בשנה האחרונה - הוגשו נגד הביטוח הלאומי, אלא שרק מיעוטן נמצאו מוצדקות. דואר ישראל הוא הגוף נגדו הוגשו המספר השני הכי גבוה של תלונות - ושרובן המכריע נמצאו מוצדקות. הרשימה המלאה

פורסם:
הקישור הועתק

לא מרוצים - ובמקרים לא מעטים, בצדק: בדוח השנתי של נציבות תלונות הציבור שהוגש היום (שני) לכנסת, נחשף אילו גופים ציבוריים גוררים הכי הרבה תלונות מהציבור הרחב - וכמה מהתלונות שהוגשו באמת התבררו לבסוף כמוצדקות. נגד מי יש הכי הרבה תלונות ועל מי לא יוכלו הישראלים להתלונן יותר?

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו 

המוסד לביטוח לאומי הוא הגוף שהתקבלו עליו המספר הרב ביותר של תלונות בשנה האחרונה - 1,102 במספר, אלא שרק 10% מהן נמצאו מוצדקות.

מתלוננים הכי הרבה, צודקים מעט. הביטוח הל
מתלוננים הכי הרבה, צודקים מעט. הביטוח הל

הגוף שהגיע למקום השני בדירוג מספר התלונות שהתקבלו אודותיו היה דואר ישראל עם 681 תלונות שהוגשו במהלך השנה. במקרה זה התברר דווקא כי לא פחות מ-72.5% מתלונות הציבור נמצאו מוצדקות.

הכי הרבה תלונות מוצדקות. דואר ישראל
הכי הרבה תלונות מוצדקות. דואר ישראל



נגד המשטרה הוגשו 504 תלונות אולם רק מספר קטן נמצא מוצדק - 16%. כך גם במקרה של משרד המשפטים (399 תלונות, 4.5% בלבד מוצדקות) ומשרד הבינוי והשיכון (390 תלונות, 13.5% מוצדקות).

תלונות רבות ומוצדקות נגד רשות השידור שנסגרה

נגד משרד התחבורה הוגשו 366 תלונות במהלך שנת 2016 - והתברר כי קרוב למחצית מהן גם היו מוצדקות: 45.4%, ליתר דיוק. נגד רשות השידור, שבינתיים הספיקה להיסגר, התלוננו 288 פעמים - ובמקרה זה נמצא שרובן היו מוצדקות (55.5%).

גם חברת עמידר ספגה לא מעט תלונות בשנה - 366 במספר, אולם רק כ-5% מהן מוצדקות. לעומת זאת, מספר גדול מתוך 324 התלונות נגד רשות המסים התבררו כמוצדקות: 44.9% בסך הכל.

פרסומת
רשות השידור בי-ם, ארכיון
תלונות מוצדקות לרשות שנסגרה | צילום: פלאש 90, יונתן סינדל



גם משרד החינוך הוא מקור לתלונות לא מעטות שהגישו אזרחים לנציבות תלונות הציבור בשנה החולפת. 322 תלונות התקבלו אודות המשרד ויותר משליש נמצאו מוצדקות - 36.2%.
נגד משרד הרווחה, שדורג עשירי ברשימת הגופים שהוגש נגד המספר הרב ביותר של תלונות בשנה החולפת, הוגשו 316 תלונות, מהן 10% נמצאו מוצדקות.

נגד שני גופים מרכזיים נוספים כמו חברת החשמל ומשרד הכלכלה הוגשו אמנם פחות תלונות, אבל רבות מאלה שכן הוגשו היו מוצדקות: 40.1% מאלה שהוגשו לחברת החשמל ו-35.6% מאלה שהוגשו למשרד הכלכלה.

משרדי חברת החשמל בתל אביב
פחות תלונות, רבות מוצדקות. חברת החשמל | צילום: חדשות 2



האחוז הממוצע של תלונות שהוגשו לכלל הגופים ונמצאו מוצדקות עומד על 29.1% - קרוב לאחת מכל שלוש תלונות שמוגשות על ידי הציבור מתבררת כמוצדקת. רק ב-2016 טיפלה הנציבות בקרוב ל-15 אלף תלונות.