הצצה אל מתחת לפני הקרקע: מעט יותר מחודש לאחר שהחלה את עבודת הכרייה התת קרקעית בתל אביב, מכונת ה-TBM הענקית, הקרויה "גולדה" על שם ראש הממשלה לשעבר, חפרה כבר יותר מ-250 מטרים מתחת לפני השטח. צפו בהצצה הראשונה למנהרות הענק שנחפרות 30 מטרים מתחת לרחובות הסואנים.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

הקמת הרכבת הקלה במטרופולין של תל אביב מתקדמת כמתכונן והיום (שני) החלה לפעול מכונת החפירה השנייה שקיבלה את הכינוי "מרגרט", על שם ראש הממשלה החזקה של בריטניה בשנות ה-80, מרגרט תאצ'ר. בחודש מאי צפויה להצטרף למאמץ מכונת כרייה שלישית - לה טרם נבחר כינוי.

כך נראות מנהרות הרכבת מתחת לאדמה. צפו (צילום: חדשות 2, גלעד שלמור)
250 מטרים כבר נחפרו | צילום: חדשות 2, גלעד שלמור

העבודות על הקמת הקו האדום של הרכבת הקלה החלו לפני כשנה וחצי, ואילו עבודות הכרייה החלו בחודש ינואר האחרון. על פי התכנון, הקו, שאורכו כ-12 ק"מ יעבור בתחומי הערים בני ברק, רמת גן תל אביב ובת ים.

החל מהלילה: חסימות נרחבות בת"א (צילום: החדשות)
העבודות יושלמו עד 2021 | צילום: החדשות

סך הכול צפויות שמונה מכונות TBM ענקיות לקחת חלק בבניית הקו האדום שעתיד להסתיים בשנת 2021. במקביל לחפירות המנהרות, העבודות להקמת התחנות התת קרקעיות מתקדמות גם הן, ומחברת נת"ע האחראית על הבנייה נמסר כי הם פועלים על מנת להקדים את לוחות הזמנים המתוכננים.