N12
פרסומת

החרימה את י-ם - ותבנה בת"א

לפני שבוע זכתה החברה הגרמנית "דויטשה באן" במכרז לעבודה מרכזית על הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב, אלא שכבר ב-2011 זכתה במכרז לעבודה על הקו המהיר בין ירושלים לת"א ווויתרה בגלל לחץ של ה-BDS. איך קרה שלמרות זאת זכתה במכרז? במשרד התחבורה מסרו כי נת"ע פעלה ללא ידיעתם, ומהחברה האחראית סירבו להגיב

עמרי ברק -ישן
חדשות
פורסם:
עבודות הרכבת הקלה. ארכיון
צילום: ישראל סאן
הקישור הועתק
עבודות הרכבת הקלה. ארכיון
עבודות הרכבת הקלה. ארכיון | צילום: ישראל סאן

חברת "דויטשה באן" הייתה אמורה לקחת חלק מרכזי בבניית קו הרכבת המהיר בין תל אביב לירושלים כבר ב-2011, אך בעקבות לחצים של ה-BDS ויתרה על העבודה, אך אותה החברה בדיוק זכתה השבוע במכרז לביצוע הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן.

ההסבר של החברה לסיבה לה נכנעה ל-BDS ולארגונים פרו פלסטינים אחרים הוביל לפרישת החברה מהפרויקט היוקרתי, היה שקו הרכבת עובר מעבר לקו הירוק.

המכרז בו זכתה החברה הגרמנית מוערך בכ-2.5 מיליארד שקל. ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי המכרז נוהל על ידי נת"ע לפי שיקולים מקצועיים ועסקיים - ללא ידיעת משרד התחבורה.
מחברת נת"ע שניהלה את המכרז בחרו שלא להגיב.