החרימה את י-ם - ותבנה בת"א
לפני שבוע זכתה החברה הגרמנית "דויטשה באן" במכרז לעבודה מרכזית על הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב, אלא שכבר ב-2011 זכתה במכרז לעבודה על הקו המהיר בין ירושלים לת"א ווויתרה בגלל לחץ של ה-BDS. איך קרה שלמרות זאת זכתה במכרז? במשרד התחבורה מסרו כי נת"ע פעלה ללא ידיעתם, ומהחברה האחראית סירבו להגיב


חברת "דויטשה באן" הייתה אמורה לקחת חלק מרכזי בבניית קו הרכבת המהיר בין תל אביב לירושלים כבר ב-2011, אך בעקבות לחצים של ה-BDS ויתרה על העבודה, אך אותה החברה בדיוק זכתה השבוע במכרז לביצוע הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן.
ההסבר של החברה לסיבה לה נכנעה ל-BDS ולארגונים פרו פלסטינים אחרים הוביל לפרישת החברה מהפרויקט היוקרתי, היה שקו הרכבת עובר מעבר לקו הירוק.
המכרז בו זכתה החברה הגרמנית מוערך בכ-2.5 מיליארד שקל. ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי המכרז נוהל על ידי נת"ע לפי שיקולים מקצועיים ועסקיים - ללא ידיעת משרד התחבורה.
מחברת נת"ע שניהלה את המכרז בחרו שלא להגיב.
