הצצה ל"מפלצת" שחופרת את הרכבת הקלה בתל אביב: באיחור של 150 שנה, מאז נחנך קו הרכבת התחתית הראשון בלונדון, ה"חידוש" הזה מגיע גם לתל אביב. בבור ענק ליד מתחם הבורסה ברמת גן, מסתתרת "מפלצת" ענק שממתינה להתחיל "לאכול את האדמה".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

השבוע השלימו המהנדסים הסינים את בניית החפרפרת האימתנית, שצפויה לקדוח את דרכה מתחת לפקקים של תל אביב, ותחפור את המנהרות לרכבת התחתית במטרופולין תל אביב שבהן צפויה לעבור רכבת כל שלוש דקות. אותה "מפלצת", שאורכה כ-120 מטרים, מבצעת את עבודתה 25 מטרים מתחת לאדמה ומתקדמת בקצב של עשרה מטרים ביום.

מי שמנצח על עבודות החפירה הם הסינים - שניצחו את הספרדים והאיטלקים במכרז לחפירת המנהרה, כי הם היו כמובן זולים - רק מיליארד וחצי שקלים עבור פרויקט החפירה.

עבודות הרכבת (צילום: חדשות 2)
צילום: חדשות 2

בבור העצום שנמצא בין מתחם הבורסה לבין נתיבי איילון עובדים כ-200 סינים, שעזבו את משפחותיהם ונאלצו להתמודד עם הלם התרבות בארץ - ובמיוחד בעבודה מול הרשויות השונות שמעכבות את העבודה.

עם זאת, למרות התנגשות הציוויליזציות, הסינים שהיו אמורים להתחיל בחפירת המנהרה רק ביוני הקרוב, מקדימים את לוח הזמנים בארבעה חודשים - כך שאולי נזכה לנסוע ברכבת לפני המתוכנן, אי שם באוקטובר 2021.

הצצה ל"מפלצת" שחופרת את הרכבת הקלה בתל אביב: צפו בכתבה המלאה