המאבק עובר מכיכר העיר - לסמטאות השוק: אחרי המאבקים הגדולים הקודמים בירושלים בין חילונים לחרדים על צביון החיים בעיר - הקרב על השבת בבר אילן, חניון קרתא והסינמה סיטי, הקרב החדש מתנהל בין הבאסטות של שוק מחנה יהודה - אזור שהופך מדי לילה למתחם בילוי שוקק צעירים.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו  

בעוד שבמהלך היום הדוכנים שבשוק משרתים את הקונים מכל המגזרים, בלילות הופך השוק למתחם בילוי ססגוני ושמח, שופע ברים ומסעדות - מה שמפריע לחרדים בעיר, למרות שאותם ברים שנפתחים בו בלילות נותרים סגורים בשבתות. אז מה בעצם כן מפריע להם? הם רואים במקום כ"מתחם ההוללות החדש". זה שהופך את ירושלים "להיות יותר תל אביב" - כך לדברי נציגי החרדים בעירייה.

את התחושה הזו שירושלים הופכת ליותר ויותר חילונית, לכאורה, מגבים החרדים בטענות נוספות, לפיהן בתקופת ראש העיר המכהן, ניר ברקת, נפתחו בירושלים יותר עסקים בשבתות מאשר בתקופת קודמו. החרדים טוענים שמתוך 100 עסקים שפתוחים בשבת בעיר, 77 נוספו בתקופת ברקת. מנגד, בעירייה טוענים שחל גידול רק בשני עסקים נוספים - מ-65 בתקופת לופוליאנסקי ל-67 כיום.

הקרב על ירושלים עבר למחנה יהודה (צילום: פלאש 90 / זאק וייסגראס)
צילום: פלאש 90 / זאק וייסגראס

אלא שכעת, כאמור, מתמקד המאבק בין חילונים לחרדים בעיר בשוק ובברים שמופעלים בו בלילות, שכאמור, אינם פעילים בשבת. המאבק השקט הזה, שמתנהל מתחת לפני השטח - חזר לאחרונה לכותרות בגלל שר הבריאות, יעקב ליצמן, שהצהיר לפתע כי יש לבדוק אם יש לברים שנפתחים בשוק בלילות רישיון בריאות - וכי יש לאכוף את מפגעי הרעש שנגרמים במקום - מה שעורר זעם בקרב החילונים. מה שקורה כאן הוא ששר הבריאות משתמש למעשה בסמכותו כדי לאכוף מפגעי רעש, אבל לא בגלל הבריאות או הסביבה - אלא כדי להבהיר מי כאן הבוס.

לא ברור מה יקרה בסופו של המאבק הזה, אבל אפשר לנסות להעריך: כלום. זה יישאר בעיקר מאבק על כוח ועל צביון החיים בירושלים המגוונת כל כך.