אילוסטרציה (צילום: משה שי / פלאש 90, חדשות)
החל מיום ראשון: שיבושים ב"טסטים" | צילום: משה שי / פלאש 90, חדשות

בוחני הנהיגה מחריפים את מאבקם: מחר (שלישי) לא ייערכו מבחני נהיגה מעשיים (טסטים) בכל רחבי הארץ, זאת במחאה על המכרז להפרטת מבחני הנהיגה המעשיים שיצא לדרך.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

בוחני הנהיגה איימו כבר בשבוע שעבר שישבשו את עבודתם ואת פעילות מערך מבחני הנהיגה המעשיים בערים תל אביב, ירושלים, כפר סבא וחדרה. היום החליטו הבוחנים להתקדם צעד נוסף במאבק ולהשבית את הטסטים בכל רחבי הארץ.

"לא מתקבל על הדעת שבעת שבשירות הציבורי ובכלל המשק עוברים להעסקת עובדים בצורה ישירה, משרד התחבורה בוחר להעסיק באופן קבלני את בוחני הנהיגה", אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שתקף את ההחלטה.

צפו בריאיון המלא עם ניסנקורן (צילום: פלאש 90, אורי לנז, חדשות)
"ההחלטה לא מתקבלת על הדעת". ניסנקורן | צילום: פלאש 90, אורי לנז, חדשות

ברנרד גרוסמן, יו"ר ועד בוחני הנהיגה, תקף גם הוא את החלטת משרד התחבורה להפריט את השירות. "הרפורמה שמתכנן שר התחבורה מבוצעת באופן דרקוני וחד צדדי, ללא כל הידברות אתנו", אמר גרוסמן והצהיר כי הוא וחבריו יילחמו בהחלטה עד אשר השר כץ יחזור בו.

שר התחבורה ישראל כץ התייחס לטענות בשבוע שעבר ואמר: "היום הוצאנו לדרך את תהליך הרפורמה במבחני הנהיגה. מבחן ראשון בתוך 3 ימים במקום 3 חודשים ומבחן שני בתוך 14 יום. כל זאת תוך שדרוג הבקרה והפיקוח על הבוחנים באמצעות צמצום שקול הדעת והתקנת מצלמות ו-GPS בתא הנהג. ומה עושה ההסתדרות במקום לברך? מכריזה על שביתות ועיצומים. 100 טסטרים לוקחים מאות אלפי צעירים וחיילי צה"ל כבני ערובה - ומנסים למנוע את שיפור השרות - רק כדי לשמור על המונופול.

"לא ויתרתי מול איומים, שביתות ולחצים ברפורמות שהובלתי ברכבת, בתעופה, בתשתיות ובנמלים, ולא אוותר גם כאן", הוסיף השר כץ. "טובת הציבור קודמת לאינטרסים צרים".