4 פתקים ל-4 דברי דואר שונים
4 פתקים ל-4 דברי דואר שונים | צילום:

חלם הגיעה למודיעין: הרפורמה בשירותי הדואר, בה לעיתים מחולקות החבילות בבתי עסק ולא בסניפי הדואר, נועדה להקל על האזרח ולהאריך את שעות הפעילות. אך לעיתים, כפי שמוכיח המקרה הבא, פיצול החבילות למספר בתי עסק יוצר בלאגן ומבוכה: אושרי אביטן, תושב מודיעין, קיבל הודעות על ארבעה דברי דואר - שעליו לאסוף מארבעה סניפים ומוקדים שונים! לאחר פניית חדשות 2 Online, בדואר התנצלו והבטיחו לתקן את התקלה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

אביטן קיבל היום (שלישי) לתיבת הדואר שלו ארבעה פתקים של דואר רשום לארבעה פריטים שונים שהזמין. דברי הדואר שקיבל הפנו אותו לארבעה סניפים שונים במודיעין, בהם גם עמד בתור ובזבז זמן על נסיעה ממקום למקום. את זעמו הוא חלק בפוסט, בו כתב: "זה פשוט לא ייתכן שממשיכים להתעלל בתושבי העיר מודיעין מכבים רעות ולאף אחד לא אכפת".

הוא הוסיף כי "הדואר גם ככה איטי להחריד ובכל פעם שמגיעים שורפים חצי יום על איסוף החבילה, עד שכבר מחלקים דואר אחת לשבועיים ומגיע פתק לאיסוף הוא מגיע יחד עם ההודעה הראשונה והשנייה שלו באותו יום חלוקה. והשיא נשבר היום, קיבלתי הודעה מהדואר על 4 חבילות שמפוזרות ב 4 נקודות איסוף שונות! תגידו, אתם חושבים שמשעמם לי בחיים עד כדי שמתחשק לי לבלות שלושה ימים בתורים הלא נגמרים שלכם? רוצים להתייעל? תתייעלו אבל לא על חשבון הזמן שלי. חצופים!"

סניף דואר בתל אביב (צילום: חדשות 2)
צילום: חדשות 2

הדואר בתגובה: "פועלים לשייך את הכתובות למרכזי המסירה"

בשיחה עם חדשות 2 Online מחה אביטן על הרפורמה של הדואר: "למה אני צריך לעמוד בארבעה מקומות שונים כדי לאסוף דואר?". הוא סיפר כי "עוד מעט פורים - הזמנתי תחפושת לילדה, גם ככה לוקח לזה מלא זמן להגיע בדואר ועד שזה מגיע גם מטרטרים אותי ממקום למקום. אני לא יודע אם אני מעדיף לשבת חצי שעה או 40 דקות בסניף אחד, מאשר להתחיל להסתובב בכל מודיעין לנסוע לפה חמש דקות לשם עשר דקות".

במהלך החודשים האחרונים נפתחו 135 מרכזי מסירה בנקודות מסחריות ברחבי הארץ - בשיתוף פעולה עם הרשתות שופרסל, אופיס דיפו, רשת קניוני עזריאלי וכן עם חנויות פרטיות, מכולות וסופרים שכונתיים. בדואר הסבירו לאחרונה כי מדובר במהלך שיושם בהצלחה גם בארה"ב, אירופה וניו-זילנד. היתרונות הצפויים: שעות פתיחה ארוכות וחיסכון בזמני המתנה, לצד הגברת תנועת הלקוחות בבתי הדסק.

העסקים, מצידם, נדרשים לעמוד במספר קריטריונים - בהם שטח אחסון נפרד וייעודי ועמדת מחשב מותאמת להליך הקידוד של הדואר. העסקים מקבלים תשלום עבור מסירת כל פריט, כשהאחריות לשלום החבילות מוטלת בסופו של דבר על הדואר.
 
מחברת דואר ישראל נמסר בתגובה: "חברת דואר ישראל מסרה בחודשיים האחרונים למעלה מ-10 מיליון חבילות, שיא של כל הזמנים, תוך כדי פתיחת 170 מרכזים חדשים למסירת חבילות ברחבי הארץ. כאשר מדובר בסדרי גודל כאלו, לעיתים מתרחשות תקלות. אנו מתנצלים בפני הלקוח, ופועלים בימים אלו לשייך את הכתובות למרכזי המסירה באופן קבוע במטרה למנוע הישנות מקרים מסוג זה".