מה הכי מטריד את הישראלים בתחום הבריאות? רבים מאיתנו ממהרים לחפש אחר מידע רפואי באינטרנט בעקבות בעיה בריאותית כלשהי שמטרידה אותנו - אלא שבמקרים רבים, המידע נתפס כלא אמין ולא מותאם אישית. אלא שעכשיו יש לכך מענה, בחסות הטכנולוגיה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו 

אפליקציה חדשה של מכבי שירותי בריאות והסטארטאפ K Health מספקת מענה בדיוק לכך - והיא מכילה מיד רפואי אנונימי ממאות מיליוני ביקורי רופא שהתקיימו בקופת החולים ב-25 השנים האחרונות.

האפליקציה מציגה תמונה מסקרנת לגבי הבעיות הבריאותיות מהן אנחנו הכי סובלים ביום יום - וגם מה ההבדלים בין הבעיות שמטרידות גברים לאלה שמציקות לנשים. המידע באפליקציה מבוסס על שימושים מרובים שביצעו קרוב ל-100 אלף איש בישראל וקרוב ל-50 אלף איש בניו יורק.

מהנתונים עולה כי התלונה העיקרית של הגברים והנשים היא כאב הראש (9% ו-10% בהתאמה). התלונה השניה הכי נפוצה אצל הגברים היא כאבי גב (8%), בעוד שהנשים מתלוננות על כאבי בטן (8%).

השתלת איברים. אילוסטרציה (צילום: רויטרס, חדשות)
רופאים בחדר ניתוח | צילום: רויטרס, חדשות

כאבי גב מדורגים אצל הנשים רק במקום השלישי עם כ 7% מהחיפושים. אצל נשים, תופסות את המקום הרביעי המכובד תלונות על תשישות ועייפות, עם כ 4.3% מהחיפושים. תלונות אלו כלל לא מצויות בחמישייה הפותחת של הגברים.

מה הכי מטריד את האמריקנים בהשוואה לישראלים?

בחלוקה לפי ערים, עולה כי שיאנית החיפושים היא תל אביב עם כ-40% מהחיפושים באפליקציה, רק 6% הם ירושלמים ו-5% מרמת גן. מניתוח הנתונים עולה כי הבעיות שהכי מטרידות את תושבי תל אביב, הן אלו שמטרידות את רוב המשתמשים בפילוח ארצי: הכי הרבה מתלוננים על כאבי ראש, כאבי גב וכאבי בטן.

ומה הכי מטריד את תושבי ארה״ב? בדומה לישראל - התלונה העיקרית של הגברים והנשים היא שוב כאב הראש (9.2% ו-10.7% בהתאמה). התלונה השניה הכי נפוצה אצל הגברים היא כאבי גב (9.1%), ואילו הנשים מתלוננות על כאבי בטן (10.5%).

אחות (צילום: AP, חדשות)
אחות | צילום: AP, חדשות



הגיל הממוצע לשימוש באפליקציה בארה"ב הוא 34 - זאת לעומת 42 בישראל. שיאנית החיפושים היא מדינת ניו-יורק עם כ 38% מהחיפושים. בניגוד לישראל, שבה התפלגות החיפושים של נשים וגברים דומה, בניו יורק 71% מהמשתמשים הן נשים.

"ההצלחה של האפליקציה מוכיחה שהציבור בישראל מאד מתעניין בנושאים של בריאות", אומר רן סער, מנכ"ל מכבי שירותי בריאות. "אני שמח שמכבי וחברת K הצליחו יחד לפתח כלי שימושי ופורץ דרך ברמה העולמית".

השימוש באפליקציה אינו מחייב זיהוי או הכנסת פרטים אישיים, פרט לגיל ומגדר והיא פתוחה לחברי כל הקופות