על פוליאקוב יושבת לאכול עם השחקן איתי תורג'מן, כשברקע תמונתו של פולי, אביה זכרונו לברכה. "טוב, תשמע, אתה לא יכול להסתכל עלינו. אנחנו אוכלים", אומר תורג'מן. "די, שחרר, תן לאכול", אומרת יעל. אבל ישראל (פולי) פוליאקוב לא משחרר.

התמונות שלו נמצאות בכל מקום, מרחפות מעל חייהם של בני המשפחה והחברים, והוא לגמרי נוכח. ואולי זאת יעל, הבת שלו, שמסרבת לשחרר. גם אחרי מותו, הוא הדמות הראשית, גם בחייה, וגם בעונה השנייה של הסדרה שלה "הכל דבש".

שנה וחצי אחרי מותו, יעל ממשיכה הלאה לעונה השנייה. לפני שנה בדיוק נפטר אביה באופן פתאומי, ויעל פוליאקוב חוותה את אחת הטראומות הגדולות שידעה בחייה. "תודה על הכבוד והמזל העצום שהיה לי לגדול בזרועותיך, אבא יקר שלי", אמרה יעל בהספד שנשאה לזכרו.

מביימים את השבעה של פולי

רק שנה וחצי חלפו מאז מותו של פולי, והשבוע בסביון כבר ביימו את השבעה שלו לצורך צילומי הסדרה.
כולם היו שם, הגששים, החברים והמשפחה. "נראה לי שזה סוג של הלם כזה שלא קולטים", אומרת יעל בצילומים. "מאוד מוזר פתאום לשחזר את השבעה. זה קל, כי זה קל מאוד להיות עצוב, לא צריך לשחק", מוסיף חברו ל"גשש החיוור", שייקה לוי.

מי שאחראית לכל המעמד הזה היא יעל, התסריטאית והשחקנית הראשית בסדרה. העונה הראשונה של הכל דבש שודרה לפני כשנתיים וזכתה לביקורות נלהבות כשהעמידה את משפחת פוליאקוב במרכז, והציגה אותה כמשפחה בהפרעה.

פולי כיכב בתפקיד עצמו, ואת תפקיד אשתו גילמה שוש עטרי ז"ל. "אני כבר כתבתי כמה פרקים ואז הוא נפטר והתחלתי לחשוב מה אעשה, ואיך אני לא אתחיל באמת לחיות ולהתעסק במוות", מספרת יעל, "וזמן קצר אחר כך שוש נפטרה. זה היה הלם ומיד שמתי את זה על עצמי".

יעל והסדרה ניצלו מגל האסונות בזכות חלום בו אמר פולי לאשתו: "אל תתני ליעל ליפול". וכך אחרי שנים שבהם שמרה על אנונימיות כמעט מוחלטת, לא התראיינה ובטח שלא שיחקה, החליטה שוש פוליאקוב לצאת מהבית ומהאבל, ולהשתתף בסדרה של יעל בתפקיד עצמה.

"היא כל הזמן אומרת לי איזה טעות אני עושה. כי מעבר לזה שהיא לא שחקנית, היא גם לא מתפקדת ואין לה כוח, ולא בא לה והיא בעייתית, היא מאוד בעייתית". מתוודה יעל. "כמו הילדים הבעייתיים, השחקנים המופרעים, או סוג של אסי דיין, שאומרים: אף פעם אל תיקח אותם, הם בעייתיים, אתה לא תצליח! אז היא כזאת".

לא מבדילים בין הסדרה למציאות

לפעמים שוש פוליאקוב לא מבדילה בין המציאות לסדרה, ויעל לא ממש עוזרת לה בזה. הסדרה הרי מטפלת באירועים שהיו כמעט אחד לאחד גם במציאות. לא ברור אם הקהל באמת יצליח לעקוב אחרי כל פיתולי העלילה. אבל מה שכבר ידוע הוא, שהעונה הראשונה הצליחה ליעל.

ממעמד של שחקנית לא מאוד עסוקה ולא מאוד ידועה, היא הפכה לכוכבת. השתתפה בקמפיינים גדולים. ופתאום התחילו לגלות עניין בחייה הפרטיים: מי היה בעלה, בן כמה הבן שלה, ובעיקר - מה קורה בינה לבין רן דנקר.

"זה מצחיק אותי הדברים האלה", היא אומרת. "במיוחד כי חייתי עם אבא שבאמת החזיק קריירה, ואף פעם לא היו דברים כאלה". בהרבה מקרים יעל בוחנת את עצמה מול אביה, מדמיינת אותו מסתכל מלמעלה, ורואה איך היא ממשיכה עכשיו בלעדיו.

היה רגע אחד שבו פולי חסר לה במיוחד. היה זה כשהסדרה שעשו יחד גרפה פרסים רבים, ויעל עלתה לקבל אותם לבדה. "אם יש דבר שרציתי, בסך הכול, זה לשבת ולדבר אתו על זה", היא אומרת בעצב.