N12
פרסומת

182 מיליון איש צפו באירוויזיון 2019 בתל אביב

שבועיים אחרי התחרות בישראל, איגוד השידור האירופי פרסם את נתוני הצפייה הרשמיים בה: כמה הולנדים צפו בנציג שלהם זוכה, כמה צעירים צפו בתחרות הזמר הוותיקה - ומי המדינה שכמעט כל אוכלוסייתה צפתה במשדר?

 מור לוי
פורסם: | עודכן:
182 מיליון צפו. אירוויזיון 2019
צילום: הדס פרוש/פלאש 90, חדשות
הקישור הועתק
182 מיליון צפו. אירוויזיון 2019
182 מיליון צפו. אירוויזיון 2019 | צילום: הדס פרוש/פלאש 90, חדשות

יותר מ-180 מיליון איש באירופה ובאוסטרליה צפו באירוויזיון בתל אביב: איגוד השידור האירופי, EBU, פרסם היום (שלישי), שבועיים בדיוק לאחר התחרות בישראל, את נתוני הצפייה הרשמיים בשלושת המשדרים של אירוויזיון 2019 - חצי הגמר הראשון, חצי הגמר השני והגמר, שבסופו זכה נציג הולנד בתחרות.

מהנתונים עולה ש-182 מיליון צפו בטלוויזיה בלפחות דקה מאחד המשדרים של תחרות האירוויזיון ה-64 שנערכה בתל אביב - 6 מיליון צופים פחות מהתחרות שנערכה בשנה שעברה בליסבון שבפורטוגל, אלא שהסיבה לכך היא שבתחרות בתל אביב השתתפו שתי מדינות פחות (41 משתתפות כאן לעומת 43 בתחרות בפורטוגל).

נתוני צפייה גבוהים. קובי מרימי
נתוני צפייה גבוהים. קובי מרימי | צילום: רויטרס, חדשות

73% מההולנדים בחרו לצפות השנה בתחרות - והייתה להם סיבה טובה: הנציג שלהם, דאנקן לורנס, הוכתר בסוף ערב הגמר לזוכה - והעניק למדינתו ניצחון חמישי בתחרות שיביא אותה להולנד בשנה הבאה.

73% מההולנדים צפו בזכייה
73% מההולנדים צפו בזכייה | צילום: באדיבות כאן 11, חדשות

שיאנית הרייטינג היא איסלנד, שם יותר מ-98% מהתושבים צפו השנה בתחרות ונחשפו לכל הטוב והיופי שיש לישראל להציע - זאת על רקע המחאה של נציגי איסלנד שהניפו צעיפים עם הכיתוב "Free Palestine" בגרין רום. באיסלנד יש כ-350 אלף תושבים בלבד ונתוני הרייטינג של האירוויזיון בה נחשבים לגבוהים ביותר מדי שנה.

פרסומת
הלהקה האיסלנדית עם דגל פלסטין
המחאה של נציגי איסלנד במהלך השידור | צילום: באדיבות כאן 11, חדשות

40 מיליון צופים מ-225 טריטוריות שונות ברחבי העולם בחרו לעשות זאת דרך הערוץ הרשמי של תחרות האירוויזיון ביוטיוב. כ-75% מהצופים בשידור החי של התחרות שעבר בערוץ היוטיוב הם בני 35 ומטה. הנתונים מצביעים גם על עלייה בחשיפה של צעירים לתכני התחרות: יותר בני 15-24 צפו בה השנה.

בישראל עמד הרייטינג לערוץ כאן 11, בו שודרה התחרות, על 38% - ובזמן הביצוע של נציג ישראל, קובי מרימי, טיפס הרייטינג ל-44%. שיא הרייטינג במשדר נרשם במהלך אחד ההסברים של מנחי התחרות על אופן ההצבעה - 45%. בהופעתה של מדונה, שעלתה לבמה סמוך לשעה 01:00 בלילה, צפו כ-34%.