יותר ויותר תלמידים פונים לשיעורים פרטיים, בניסיון לעמוד בציפיות הגוברות מהוריהם, כך עולה ממחקר שפרסמה היום (ראשון) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בסקר ארוך טווח שנערך בין השנים 2012-12017, נמצא כי ככל שרמת ההשכלה ורמת ההכנסה של ההורים עולה, כך עולה אחוז הילדים המקבלים עזרה בהכנת שיעורי הבית.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בשנה האחרונה של הסקר נמצא כי כ-300 אלף תלמידים, שהם 18% מהלומדים במערכת החינוך, קיבלו שיעורים פרטיים. הפערים בין ילדים להורים אקמדאים לילדים להורים שאינם אקדמאים בולט: בלימודי אנגלית, לדוגמא, 61% מהילדים שלהוריהם יש תואר ראשון לפחות קיבלו שיעור פרטי, בעוד בקרב משפחות בהן להורים אין תואר אקדמי המספר עמד רק על 39%.

//img.mako.co.il/2020/02/09/1.png

מתברר שגם קבלת עזרה בשיעורי בית מאחד ההורים ולא ממורה פרטי, עולה ככל שרמת השכלת ההורים עולה. כ-45% מתלמידי ישראל נעזרו בבני משפחתם בהכנת השיעורים. מתוכם 65% בבית הספר היסודי, 43% בחטיבת הביניים ו-22% בתיכון. ככל שעולים בגיל, הפער בין העזרה של הורים אקדמאים ללא אקדמאים גדל, עד ליחס של פי 3 בתיכון.

 הציפיה מילדים להשיג השכלה אקדמית הולכת ועולה עם השנים. כיום, מ-70% מהתלמידים מצופה שישיגו השכלה אקדמית. גם כאן, הפער בין הורים אקדמאים ללא אקדמאים בולטים: מ-57% מילדים להורים ללא תואר מצופה להשיג תואר, לעומת 86% מהורים בעלי תואר.

//img.mako.co.il/2020/02/09/1.png

ממצאי המחקר מצביעים גם על דפוס מגדרי בעזרה שמוצעת לילדים. התדירות שבה אימהות משוחחות עם ילדיהן על לימודים ושיעורי בית גבוהה בהרבה מהתדירות שבה אבות עושים זאת. 74% מהילדים סיפרו כי דיברו עם אמם בנושא בתדירות גבוהה, לעומת 49% שאמרו כי דיברו עם אביהם.