הסטודנט שנקלע לוויכוח מילולי חריף עם מרצה בבר-אילן, שכינה אותו "טיפש" והצהיר כי הוא זקוק לטיפול פסיכולוגי, לא יורשה לגשת למבחן המסכם בקורס עד תום בירור האירוע - כך נודע לו הערב (רביעי), לדבריו, מפי מתרגל בקורס. בתנועת "אם תרצו" הגיבו בזעם לדברים ואמרו כי "אנו מצפים משר החינוך נפתלי בנט להתערב לאלתר במשבר הערכי הזה".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"כל מה שרציתי זה לטעון לגופו של עניין", הצהיר הסטודנט. "מתחילת שנת הלימודים נתקלתי ביחס בלתי הוגן ופוגע כלפי כל אחד שרצה לשאול שאלות ולהסתייג. המרצה, תוך ניצול המעמד בכיתה, מביע עמדות והשקפות עולם בשם 'מדע המדינה', אך השתיק כל אדם שביקש להתמודד עם הטענות".

"חונכתי בבית שהאמת היא ערך עליון, ושאין לתת להפחדה ולניצול מעמד לערער על כך, וכך נהגתי", סיכם. "אני מודה על תמיכת הסטודנטים בי, אבל ממש מקווה שנשיא האוניברסיטה יעשה משהו בנידון".

אוניברסיטת בר אילן (ארכיון) (צילום: החדשות)
אוניברסיטת בר אילן (ארכיון) | צילום: החדשות

המרצה, ד"ר משה הלינגר, התנצל במייל אקדמי על דבריו - ועליהם בלבד. "אני מתנצל על המילים הקשות שבהן השתמשתי כלפי הסטודנט החצוף שלא איפשר לי ללמד, לא הסכים לצאת מהשיעור ומרד בסמכותי כמרצה", כתב. "הייתי צריך לצאת מהכיתה ולעשות שיעור השלמה במועד אחר, וטעיתי. גם כאב לי שכמעט כל הנוכחים לא בלמו את הסטודנט, וגם זה גרם לי להגיב בחריפות מוגזמת".

"בתלונתו מעליל עלי הסטודנט שאני כל הזמן עושה אינדוקטרינציה לכיוון אחד - בפייסבוק, שם העליתי את הדברים, קיבלתי כ-200 תגובות בתוך מספר שעות שמדגישות עד כמה זו האשמת שווא", המשיך המרצה. "כעת יש תלונה באוניברסיטה נגדי, הדברים יצאו החוצה גם לתקשורת והסטודנט השיג את מה שרצה - ואני נפלתי בפח".

"מבחינתי, ברור שאין עוד מקום לאמון בין מרצים לסטודנטים, מה שהיה תמיד מוסכמה מקודשת עבורי כמי שראה בהוראה שליחות ואהבת חיים", סיכם. "אם אחזור ללמד בסמסטר ב', ודאי אלמד בצורה אחרת לגמרי. אשתדל ללמד לפי הספר, ללא אמירות אישיות מאתגרות ואקטואליות, ופשוט 'להקיא את החומר' - כנראה זו שיטת ההוראה המתאימה היום, בעולם שבו אין כל אפשרות לומד אמירות מתסיסות שאמורות לחדד את המחשבה".

סטודנטים בקורס התייצבו לצדו של המרצה. "ד"ר הלינגר הוא מרצה אהוב, שמאוד מכבד ומתייחס בצורה ראויה לסטודנטים שלו ללא קשר לדת, גזע ומין", כתבו במכתב תמיכה פומבי. "מושרשת בו התפיסה של חשיבה ביקורתית, והוא דוגל בדיון פורה ומעמיק כשהוא דואג ליצור כל העת מערכת של איזונים בכל נושא העולה על הפרק, ללא אמירות חד-משמעיות לצד כזה או אחר. ההקלטה המדוברת הוצאה מהקשרה באופן מגמתי, ולא משקפת את האמת כולה".