N12
פרסומת

נדחתה ברגע האחרון - ול-23 שעות: עשרות נוסעים נתקעו בנתב"ג לאחר שטיסת ארקיע לטביליסי לא המריאה

הנוסעים דיווחו על הבטחות להמראה חלופית שהתבררו ככוזבות, ללא לינה, החזר או מענה ברור: "היינו שעות בשדה בלי מים ובלי אוכל" • נוסעים התלוננו גם על פגיעה בטיפולים רפואיים והוצאות כבדות • "ביקשו מאיתנו להתאזר בסבלנות, אבל בכלל לא היה מטוס", סיפרו • למרות העדויות המפורשות שקיבלנו, בארקיע מתעקשים שכן סיפקו אוכל ושתייה והודיעו שהטיסה תצא - באיחור של 23 שעות

ציונה דסטה
פורסם:
הקישור הועתק

מה שהיה אמור להיות תחילת חופשה נחשקת, הפך אתמול (ראשון) בערב לסיוט עבור עשרות נוסעים שהגיעו לנתב"ג. טיסת ארקיע לטביליסי, גיאורגיה, שהייתה אמורה להמריא ב-18:00 בערב בוטלה בהפתעה, והנוסעים נותרו תקועים ללא מענה הולם מצד חברת התעופה.

לינוי ומתן הגיעו לשדה התעופה שלוש שעות לפני ההמראה המתוכננת, כנדרש, אך זמן קצר לאחר מכן הם ועשרות נוסעים נוספים קיבלו הודעה שהטיסה לא תצא.

"זה ביזיון אחד גדול מה שקרה פה. מתן, בעלי, ואני, היינו צריכים להגיע לשם לפרוצדורה רפואית. לא קיבלנו תשובות, ניסינו להבין מה קורה. השארנו ילד בן שנתיים בבית. מה זה? שילמנו כסף והחברה חושבת שהיא יכולה פשוט לבטל טיסות", סיפרה לינוי בכעס.

נוסעי ארקיע תקועים בשדה לאחר ביטול טיסה לטביליסי
"לא היה מטוס בכלל, הרגשנו שמחרטטים אותנו"

בשעה 19:00, כשהכאוס מול דלפקי ארקיע הלך והתגבר, הובטח לנוסעים שמי שביצע צ'ק-אין באתר יוכל לטוס בחצות. אך התברר שמדובר בהבטחה ריקה: "הנציגים ביקשו מאיתנו להתאזר בסבלנות, קיבלנו את זה, אבל באיזשהו שלב כבר הרגשנו שהם מחרטטים. לא היה מטוס בכלל", אמר שי, שהיה בשדה התעופה עם אשתו ושני ילדים קטנים. "פשוט שילמתי עוד כסף וטסתי בשעה 22:00 עם אייר גאורגיה. אני לא מתכוון לשתוק, אני אתבע אותם על מה שהם עשו".

פרסומת

אליה ובת-אל הגיעו כל הדרך ממטולה שבצפון הרחוק, ונאלצו לחזור הביתה בחצות ללא פתרון. "לא עניין אותם מאיפה באנו. הדגשנו שזה בעייתי וקשוח לנו כל הנסיעות ומן הסתם זה עוד כסף", הם סיפרו. "לא הציעו לנו לינה או החזר כספי שמגיע לנו על פי חוק התעופה הבין-לאומי. אמרו, 'אנחנו מבינים ובודקים'. ואם הם יחליטו מהרגע להרגע שתצא טיסה, איך נגיע ממטולה? ועוד להיות שם שלוש שעות לפני. זה מביש ביותר".

נוסעי ארקיע תקועים בשדה לאחר ביטול טיסה לטביליסי
נוסעי ארקיע תקועים בשדה לאחר ביטול טיסה לטביליסי

מעבר לביטול הטיסה, בחברת ארקיע מתעקשים כי הם סיפקו לנוסעים שנתקעו בנתב"ג אוכל ושתייה - וזאת בניגוד לעדויות המפורשות שהתקבלו במערכת N12 כי הם לא קיבלו שום דבר.

הנוסעים הנפגעים לא מתכוונים להשלים עם המצב. עשרות מהם התאגדו לקבוצת וואטסאפ ומתכוונים לנקוט צעדים משפטיים נגד החברה. "אנחנו לא נוותר. זה פשוט לא הגיוני שהם לא יודעים לומר לנו מתי תצא הטיסה", הסבירה לינוי. "שילמנו המון כסף לטיפולים רפואיים וכל עיכוב כזה עולה לנו גם פה מבחינת ימי העבודה. אין מצב שמזלזלים ככה בלקוחות ולא נותנים מענה ראוי. הם ידעו שיש בעיה עם הטיסה והם היו צריכים לפתור את זה. הם העדיפו למשוך אותנו סתם. היינו בשדה כל כך הרבה שעות בלי מים ובלי אוכל. מביש ביותר".

פרסומת
נוסעי ארקיע תקועים בשדה לאחר ביטול טיסה לטביליסי
"לא היה מטוס בכלל, הרגשנו שמחרטטים אותנו"

מחברת ארקיע נמסר בתגובה: "בעקבות תקלה טכנית שהתגלתה במטוס שיועד להמריא מת"א לטביליסי, נאלצה החברה להחליף מטוס וכתוצאה מכך לדחות את הטיסה. הנוסעים עודכנו בזמן אמת, קיבלו אוכל ושתייה, ולאחר מכן שוחררו לביתם. הטיסה צפויה להמריא היום בשעה 17:00. אנו מתנצלים על חוסר הנוחות שנגרם לנוסעים ופועלים כל העת כדי למנוע הישנות מקרים מסוג זה".