"התמונה חשופה מדי – לא אוכל שתהיה תלויה ברחבי העיר": המאבק על הגוף הנשי מגיע לנתניה
תנועת "בונות אלטרנטיבה" יצאה בקמפיין נגדי לשלטי החוצות שנתלו בחולון ונושאים את המסר: "את הכי יפה כשאת צנועה" • הזכיין שאחראי על השלטים פסל את אחת התמונות • "אנו כפופים לרגשות הציבור", אמר בשיחה עם נציגות התנועה • מ"בונות אלטרנטיבה" נמסר: "הקרב שלנו עוד ארוך" • בעקבות הפרסום: החברה חזרה בה, והודיעה כי הקמפיין יעלה במלואו


כפי שפרסמנו, קמפיין הצניעות "את הכי יפה כשאת צנועה" עורר סערה בעיר חולון. עכשיו בתגובה, תנועת "בונות אלטרנטיבה" ביקשה לפרסם קמפיין נגדי הקורא לנשים ללבוש כרצונן – ללא שיפוטיות. אלא שכעת, כשהקמפיין ביקש לעלות ברחבי נתניה - התברר שלא כל התמונות יאושרו לפרסום. בעקבות הפרסום ב-N12, החברה החליטה לחזור בה - והודיעה כי הקמפיין יעלה במלואו.
הקמפיין יועד להיתלות על גבי שלטי חוצות באמצעות חברת "טקסימדיה", שמחזיקה בזכויות לפרסום שלטי חוצות בעיר. אך למרות זאת, חברת המדיה אישרה שלוש מתוך ארבע תמונות בלבד, בטענה שאחת מהן "לא צנועה".
בהקלטה של שיחה שהגיעה לידי N12, נשמע נציג החברה, יניב, משוחח עם נציגות "בונות אלטרנטיבה" ומסביר: "בגלל שאני כפוף לעיריית נתניה והתמונה חשופה מדי, גם בזרועות וגם בבטן – אנו כפופים לרגשות הציבור בעיר ויכולות להגיע תלונות".
הנציגות ניסו להבין את הבעיה: "מה זאת אומרת? הלבוש לא הולם? מה הבעיה במישהי שלובשת גופייה? נשים מסתובבות ככה כל הזמן. איפה בדיוק ה'פרובוקציה'?". יניב עמד על שלו: "יש אנשים שעלולים לראות את זה כ'לא יפה' ואפילו להשחית את המתקן". על כך השיבו נציגות התנועה: "אבל אם הם ישחיתו את המתקן – זו עבירה על החוק. זה ונדליזם. אתה נותן קול למי שקורא לצניעות, אבל לא נותן מקום לקול שלנו, בזמן שאנחנו באות ואומרות בדיוק את ההפך – שגוף של נשים הוא לא פרובוקציה".

למרות ההבנה שגילה יניב לדבריהן, הוא חזר ואמר: "כשמדובר בתמונה שלא עומדת בסטנדרטים של צניעות – אני בבעיה". לדבריהן של נציגות "בונות אלטרנטיבה", זו הפעם הראשונה שקמפיין שלהן נתקל בסירוב כזה. "זה פשוט הזוי", אמרו בסיום השיחה.
תגובת "בונות אלטרנטיבה": "יצאנו בקמפיין שאומר שאורך הבד אינו המדד, וגילינו שגם היום יש מי שמנסה למשטר אותנו ולהגיד לנו בדיוק ההפך. זו רק הוכחה נוספת שהקרב שלנו עודנו ארוך – ולא יעצור עד שאף אחד לא ירגיש בנוח להגיד לנו מה ללבוש ואיך".
תגובת עיריית נתניה: "עיריית נתניה דוגלת בחופש הביטוי ובפלורליזם. אין לה כל נגיעה בנושא האמור, אשר מצוי באחריותו של הזכיין הפרטי".
בעקבות הפרסום ב-N12 בחברת "טקסטימדיה" חזרו בהם, והקמפיין צפוי לעלות במלואו