בעוד שבנתב"ג עוברים יותר מ-2.5 מיליון בני אדם בחודש, 300 קילומטר דרומה משם, נמל התעופה רמון שליד אילת עומד ריק לאורך רוב שעות היום. נכון להיום (שישי) רק טיסות פנים מנתב"ג נוחתות בו, וגם לפי התחזיות האופטימיות ביותר בסוף הסתיו אמורות לעבור בנמל התעופה 4 טיסות בין-לאומיות בלבד בכול שבוע.

"נמל התעופה רמון לא גוסס, כי בעצם מעולם הוא לא נולד", מסביר יוסי פתאל, מנכ"ל משרד התיירות הנכנסת. "מדובר בעב"ם שלא מחובר לשום דבר, גם לא לעיר אילת. הוא לא משרת לא את הדרום ולא את אילת, ואנשים בכלל מעדיפים להגיע לאילת עם רכב. השדה הזה הוא שדה שפשוט לא קשור לשום דבר".

 

נמל התעופה רמון (צילום: הילה ויסמן)
נמל התעופה רמון, "לא קשור לשום דבר" | צילום: הילה ויסמן

נמל התעופה נפתח לפעילות לפני 4 שנים לאחר שהמדינה השקיעה שני מיליארד שקלים בהקמתו. לפי החלומות של המתכננים, הוא אמור היה להכיל בין 2 ל-4 מיליון נוסעים בשנה. ראש הממשלה נתניהו עצמו טען שלנמל התעופה רמון יש "חשיבות אדירה מבחינת ביטחון לאומי ומבחינת פיתוח הנגב. הוא ישמש את הדור הזה ואת הדורות הבאים". המציאות לעומת זאת, רחוקה מאוד מהחזון שהובטח.

"אנחנו נמצאים עם שדה של מאות מיליונים בתפעול שנתי, והוא יושב ריק. מי שמפרנס אותו זה העובדים עצמם, וזה אבסורד", אומר אלמוג כהן, תושב אילת.

 

נמל התעופה רמון הוכשר לקליטת סיוע צבאי ואזרחי (צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון)
נמל התעופה רמון הוכשר לקליטת סיוע צבאי ואזרחי במצבי חירום | צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

אחת הסיבות לכך שנמל התעופה נשאר ריק היא שטיסה היא פשוט לא הדרך המהירה ביותר להגיע לאילת. לפי בדיקת חדשות 12, נסיעה ברכב פרטי מתל אביב לאילת בשעות הבוקר, כולל שתי עצירות להתרעננות, לקחה 4 שעות. באותו היום, טיסה מנתב"ג לנמל התעופה רמון, והגעה בתחבורה ציבורית לאילת לקחה 4 שעות ו-45 דקות, ואילו נסיעה באוטובוס מתל אביב לאילת נמשכה 5:20 שעות.

רונן מור, יו"ר איגוד המסעדות והברים באילת, מסביר שהישראלים ממשיכים להגיע לאילת, אך פשוט מעדיפים להביא את הרכב איתם: "בקיץ הכבישים של אילת הכבישים מפוצצים, אין פה חניה, הכול בגלל שאנשים מגיעים לפה עם רכבים ולא באים לפה בטיסה. צריך להשמיש ולתת ביטוי ליכולת האמיתית של שדה התעופה הזה".