גולשת באתר האינטרנט של חברת האופנה הישראלית S.wear הבחינה כי אותם הדגמים במידות גדולות יותר, נמכרים במחיר גבוה יותר. נציגת החברה, התייחסה אמש (חמישי) ב"תוכנית חיסכון" לטענות שהופנו כלפי הצעד הלא שוויוני, שבמסגרתו נשים במידות גדולות משלמות יותר עבור מוצרים זהים. 

באתר החברה ניתן לראות גם כעת את הפערים במחירים. שמלת סלינה כתומה שנמכרת במידה קטנה ב-144 שקלים, נמכרת במידות גדולות ב-164 שקלים - פער של 20 שקלים עבור מוצר זהה. חולצה לבנה, שנמכרת ב-68 שקלים במידה קטנה, תעלה 88 שקלים במידה גדולה. 

אותו בגד במחיר שונה
באתר חברת S.wear - אותו הבגד במחיר שונה

אחת מן הלוקחות שפנתה לחברה, זכתה לתגובה לפיה "קטגוריית הפלאס-סייז נמצאת בתהליך הקמה ולכן המחיר שונה, ונמצאת כנישה בפני עצמה. אנחנו עובדים על כך שבהמשך המחיר יהיה אחיד לכל המידות". חשוב להדגיש כי בניגוד לתמחור המוצרים של S.wear, לרוב כשרשתות משיקות מוצר חדש, הן דווקא מקפידות לתמחר אותו באופן אטרקטיבי, כדי למשוך לקוחות חדשים.

"זו מטרה מבורכת לתת טווח מידות, אבל נשים שמנות מרגישות מודרות כל חייהן - אין להן בגדים ואין להן מענה. סוף סוף נותנים להן מקום למצוא בגדים שהן כל כך חיכו להם - מדובר באותו פריט, למה להדיר אותן מבחינת המחיר?", הדגישה חן אמבר, סטייליסטית ועובדת ביחסי ציבור.

יועצת השיווק של החברה: "החברה לומדת את הייצור של כל מוצר נישה"

בתגובה לדבריה, אמרה מילי דרור-אקשלמה, יועצת השיווק של S.wear: "ברשת קיימות מאז ומתמיד מידות עד 46, מה שלא ניתן למצוא ברשתות אחרות. לפני כשנה, התחלנו לייצר את המידות של הפלאז-סייז, בגלל בקשות חוזרות ונישנות. ניסינו לתת מענה מהיר ללקוחות שלנו ויצאנו לתהליך ייצור נפרד, תהליך שבו התאמנו את הייצוא למידות הללו - סך הכל 20 שקלים הפרש. כמו כל מוצר נישה שאנחנו מכניסים, אנחנו לומדים אותו לעומק, וזה מה שעשינו כאן. בעקבות תגובות טובות הגדלנו את הגזרות. ככל שהכמויות יהיו גדולות יותר ויהיו יותר גזרות גם המחיר יוכל לרדת".

אותו בגד במחיר שונה
ahj

בריאיון, הדגישה אמבר כי למרות המהלך המבורך, הפער במחיר מעיד על הדרה של נשים שמנות. "אם אישה שמנה באה לקנות באתר היא עדיין מרגישה מודרת - אנחנו הרי נקנה את זה בכל מחיר. ברגע שיש רשת גדולה, אז הצרכניות לא צריכות לספוג את העלויות". 

לדברי דרור-אקשלמה, המהלך של הרשת אינו כלכלי, ולכן השוני בתמחור המוצרים: "אנחנו בין הרשתות היחידות שמחזיקות פלאס סייז, כל רשתות האופנה האחרות שניסו לעשות את זה בישראל פשוט נטשו את הקטגוריה הזו כי זה לא השתלם להן כלכלית, וכשהן רצו לדרוש יותר כסף אז נכנסו בהן. אנחנו לא יכולים להתכחש לזה שהתאמה לגודל הזה דורשת עלייה קטנה במחיר - שוב, אנחנו עדיין לומדים את זה ובאמת נייעל אותו".