N12
פרסומת

רוכב אופניים בתל אביב נהרג מפגיעת מערבל בטון, הנהג נמלט

גורמי הרפואה הגיעו אל הגבר שנמצא ללא סימני חיים וקבעו את מותו במקום • הרכב הפוגע - מערבל בטון שנמלט מהזירה ונתפס כשעה לאחר האירוע • המשטרה החלה לחקור את נסיבות התאונה • לפי נתוני עמותת אור ירוק מדובר ברוכב האופניים החשמליים ה-11 שנהרג השנה, כמעט פי 3 מאשר בתקופה המקבילה אשתקד

אור רביד
פורסם:
תאונת פגע וברח בתל אביב
זירת התאונה בתל אביב | צילום: מד"א
הקישור הועתק

תאונת דרכים קטלנית בתל אביב: רוכב אופניים כבן 60 נהרג בשעות הצוהריים (ראשון) בתאונת דרכים עם מערבל בטון ברחוב קיבוץ גלויות בתל אביב. מותו של הגבר נקבע במקום על ידי גורמי הרפואה. הרכב הפוגע נמלט מהמקום ונעצר על ידי שוטרי תחנת שר"ת בחולון זמן כשעה לאחר מכן. המשטרה ממשיכה בחקירת נסיבות האירוע.

חובשי רפואת חירום במד"א שי בכר ומידן בן יואש סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את הגבר שוכב על הכביש כשהוא ללא דופק וללא נשימה עם חבלה רב מערכתית. סיפרו לנו שהוא נפגע ממשאית במהלך הרכיבה. ביצענו בדיקות רפואיות הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו".

תאונת פגע וברח בצומת הולץ, תל אביב
זירת התאונה בדרך קיבוץ גלויות | צילום: הראשונים לאיסוף
תאונת פגע וברח בצומת הולץ, תל אביב
מתנדבי זק"א במקום האירוע | צילום: דוברות זק״א ת״א

על פי עמותת אור ירוק, 11 רוכבי אופניים חשמליים נהרגו מתחילת שנת 2023 בתאונות דרכים לעומת ארבעה רוכבים שנהרגו בתאריך המקביל בשנת 2022 – כמעט פי שלושה יותר. מדוח בין-לאומי לניתוח נתוני תחבורה של ארגון IRTAD, עולה כי ישראל ניצבת במקום ה-23 מתוך 29 מדינות באחוז השינוי במספר רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים ההרוגים בין השנים 2018-2010 מבין קבוצת המדינות המתקדמות. מתחילת השנה נהרגו 155 בני אדם בתאונות דרכים בישראל.

פרסומת

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אני משתתף בצערה הכבד של המשפחה השכולה. העלייה החדה ברוכבי האופניים החשמליים ההרוגים היא תוצאה של אדישות והתעלמות מצד כל הגורמים האחראים על הבטיחות בדרכים. במשך עשור אישרו את הכנסתם ושילובם של כלים חשמליים מבלי שיש תשתית רכיבה בטוחה עבורם. לא הוסיפו שוטרים וניידות כדי שיגבירו את האכיפה וימנעו עבירות תנועה מסכנות חיים. רבים רוכבים ללא קסדה וכך גם מספרם של פגועי הראש נמצא במגמת עליה. אי אפשר להילחם בתאונות דרכים רק באמצעות הסברה ופרסום. חייבים להוסיף שוטרים וניידות לכבישים, לסלול שבילי רכיבה בטוחים עבור הרוכבים ולהגביר את המודעות והאכיפה לחבישת קסדה בכל רכיבה".