N12
פרסומת

אלפי תיקים, ארנקים, וטלפונים – וגם צ'ק בסך מיליון שקלים: הפריטים שנשכחו ברכבת בשנת 2022

מעל ל-9,200 פריטים שאבדו במהלך הנסיעה ברכבת ישראל הושבו לבעליהם בשנה שעברה • בין הפריטים - המחאה בנקאית על סך מיליון שקלים, שאותרה בתחנה בירושלים • הפריטים נשמרים במחלקת האבדות והמציאות למשך כ-3 חודשים, ולאחר מכן - חלקם מועברים לתרומה

דין פישר
חמש עם רפי רשף
פורסם:
הקישור הועתק

במהלך שנת 2022 השיבו עובדי מחלקת האבדות של רכבת ישראל מעל ל-9,200 פריטים שאבדו במהלך הנסיעה ברכבת. בהם, פריט שהותיר את עובדי המקום המומים - המחאה בנקאית על סך מיליון שקלים.

ההמחאה אותרה בידי עובדי הרכבת בתחנת ירושלים יצחק נבון, והוחזרה לבעליה כעבור יממה. מדובר בפריט בעל הערך הכספי היקר ביותר שהוחזר בשנת 2022. בנוסף, השיבה מחלקת האבדות: 2,330 תיקים, 1,173 ארנקים, 1,110 טלפונים ומכשירים סלולאריים, 335 מזוודות, 881 תעודות מסוגים שונים ו-1,204 שקיות שונות.  

מחלקת אבידות ומציאות ברכבת ישראל
מחלקת אבידות ומציאות ברכבת ישראל | צילום: רכבת ישראל

את הפריטים השונים שומרים במחלקת האבדות והמציאות למשך כ-3 חודשים. לאחר מכן, חלק מהפריטים, בהם טלפונים סלולריים ותעודות שונות, מועברים למשטרה. עם זאת, ישנם פריטים שאם לאחר 3 חודשים לא באים לדרוש אותם – הם עוברים לתרומה.

לפי רכבת ישראל, התחנות שבהן מצטברות הכי הרבה אבדות הן תחנות נהריה, הרצליה, ירושלים יצחק נבון ובאר שבע. תחנות אלה הן תחנות קצה, בהן הרכבות מסיימות נסיעתן, ומרכזות אליהן את האבדות מנסיעות רכבת רבות.

מחלקת אבידות ומציאות ברכבת ישראל
מחלקת אבידות ומציאות ברכבת ישראל | צילום: רכבת ישראל

במחלקת האבדות ממליצים לנוסעים לרשום על כבודתם שם וטלפון, כך שהליך השבת האבידה יקוצר. בנוסף, בכל מקרה של איבוד דבר מה ברכבת או בתחנה, מבקשים ברכבת ישראל לפנות באופן מיידי לצוותי התחנה או לפקח הרכבת, או למוקד השירות הטלפוני במספר *5770.