"גירוד נעים": בזמן שהוא מתמודד עם התקף אלרגיה חמור וממתין להגעת אמבולנס, זה מה ששמע גלעד טפלא בן ה-17 ממנהל המשמרת במסעדה שבה אכל - כך לדברי חבריו, מתנדבי מד"א, שהעניקו לו טיפול ראשוני במקום.

טפלא, שרגיש לקשיו, אכל עם חבריו במסעדת "קופי פקטורי" - ולטענתו על אף שווידא מול המלצרית כי במטבח אין קשיו, פיתח תגובה אלרגית חמורה כשאכל מהמנה שהוגשה לו. הבוקר, שיחזר את האירוע בשיחה עם נסלי ברדה ב"חדשות הבוקר".

"אמרתי למלצרית שאני אלרגי לקשיו. היא אמרה שאין שום בעיה ושהיא תבדוק", תיאר טפלא, "היא הלכה למטבח, חזרה ואמרה שאין קשיו במטבח. אמרתי 'מעולה' ושמחתי. ואז, התברר שכן הגיע קשיו למנה שלי והערב נגמר במיון".

"לא צפיתי לתגובה הזאת, לקח לי קצת זמן להבין", סיפר טפלא, "זה התחיל עם כאבי בטן, ואחר כך גם גרד בגב. ברגע הזה הבנתי שבאמת מדובר בתגובה אלרגית ומיד התחלתי לטפל בעצמי. הזריקו לי אפיפן הכי מהר שאפשר, אבל תוך כמה דקות התחילה הידרדרות נשימתית. חברים הזריקו לי את האפיפן השני והזמינו אמבולנס. הייתי במצב על הפנים, ממש בסכנת חיים מיידית. דקות ספורות הבדילו בין חיים למוות".

חברו של טפלא, נועם הראל, תיאר את התחושות הקשות כשצפה בחברו נכנס ברגע אחד למצב מסכן חיים. "גלעד היה במצב מאוד קשה. הוא הגיע לקוצר נשימתי מאוד משמעותי. בהתחלה היינו בהלם ראשוני, לא ציפינו שמשהו כזה יקרה ושהערב יסתיים בצורה הזאת. תוך כמה שניות התאפסנו על עצמנו והזמנו אמבולנס. הגיע כונן, חיברנו את גלעד לחמצן כדי לעזור לו ולספק לו חמצן במהלך ההתקף הנשימתי".

ותוך כדי, מה אמרו לכם בעלי המסעדה?
"הם זרקו הערות מאוד לא נעימות כלפינו. כל מיני דברים שלא אומרים לילד שנמצא בהתקף אלרגיה. זה הפתיע את כולנו, תפס אותנו בהלם. לא ידענו איך להגיב לסיטואציה, זה משהו לא שגרתי. שלושת בעלי המסעדה הציגו את עצמם ואחד מהם אמר לנו, 'הבאתם את זה על עצמכם, שיהיה לכם גירוד נעים'. היינו בשוק, חבר שלנו פה במצב שמסכן חיים, ממש בין שמיים לארץ, המצב הכי חמור שיכול להיות".

תגובת מסעדת "קופי פקטורי": "אנחנו מאחלים לגלעד החלמה מהירה ושמחים שהוא בריא. בלהט האירוע מנהל המשמרת וגם החברים אמרו דברים שלא היו צריכים להיאמר ואנחנו מצרים על כך. אנחנו יכולים להגיד בוודאות שאין קשיו במסעדה. אנחנו מאוד מעריכים את החברים שמתנדבים במד"א ומאחלים להם שימשיכו להיות מלח הארץ. זו מסעדה חדשה שהושקע בה כסף והיא עושה חיל לשביעות רצון הלקוחות ומקווים לפגוש את החבר'ה ממד"א גם בהמשך".