פרטים חדשים על חקירת התאונה הקטלנית בצפון: מידע חדש שפרסמנו אמש (חמישי) ב"המהדורה המרכזית" על עברו התעבורתי של נהג האוטובוס, אשר בסון ז"ל, מגלה כי ככל הנראה לא מדובר בעבריין תנועה סדרתי. בתוך כך, המשטרה שולחת את חלקי האוטובוס למכוני בדיקה כדי לבחון אם היה כשל טכני שגרם לתאונה.

בסון, בן 76, שנהרג בתאונה הקטלנית, אומנם נמצא בגיל מבוגר - אך יחד איתו עבדו בחברת ההסעות נהגים נוספים שקרובים אליו בגיל. עוד מתברר כי האוטובוס שבו נסע עבר מבחן רישוי (טסט) רק לפני שבועיים ונמצא תקין לחלוטין.

מניתוח של אמצעים טכנולוגיים עולה כי בעיקול שנמצא באזור התאונה הוא נהג במהירות של 50 קמ"ש בלבד – מהירות סבירה שמתאימה לתוואי הדרך בנקודה הזו. נוסף על כך, דוח העבר התעבורתי של בסון מראה כי רישיון הנהיגה שלו בתוקף עד אמצע נובמבר, והוא החל לנהוג באוטבוס בשנת 1974 – כך שיש לו ניסיון נהיגה של 47 שנים.

עם זאת, בשנת 2017 עבר בסון קורס נהיגה נכונה עקב עבירות תנועה שצבר – ומאז ועד היום לא היו לו עבירות נוספות. לפי הדוח, העבירה האחרונה בוצעה באוגוסט 2017. עשרות עבירות התנועה שצבר לאורך השנים הן טכניות.

מנהל חברת ההסעות שהעסיק את בסון, אמר בשיחה ל-N12 כי "יש בחברה בני 70, 75, 74, עובדים חלקית או חצאי משרות". לדבריו, "כל עוד הרישיון שלו (של בסון) בתוקף, סימן שהוא הלך לקבל את כל האישורים".

"האוטובוס עבר טסט לפני שבועיים", ציין מנהל חברת ההסעות. "עבר את כל הבדיקות של קצין הבטיחות. גם מבחינת ניירת, לא מצאו שום תקלה טכנית. אנחנו רואים את זה גם ב-GPS שלנו, הבן אדם נכנס לסיבוב ב-50 (קמ"ש), אין לי מושג מה קרה שם".

10 פצועים מהתאונה, בדרגות פציעה שונות, עדיין מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. מחקירת המשטרה כרגע עולה כי האוטובוס הוא זה שסטה מנתיב הנסיעה והתנגש בנתיב הנגדי ברכב של משפחת בן אלי. נתיחת גופתו של נהג האוטובוס לא העלתה ממצאים על אירוע לבבי. החל מהשבוע הבא חוקרי משטרה, בדגש על חוקרי נוער, יחלו לתחקר את מי שהיה על האוטובוס כדי לנסות ולהבין מה בדיוק אירע וגרם לתאונה.