למרות שנקבעו בסוף 2013, התקנות שנועדו להסדיר את הנגישות לנוסעים נכים לא אפקטיביות והנכים עדיין סובלים מאי-שוויון ביכולת ההתניידות במונית. שר התחבורה באותן שנים, ישראל כ"ץ, הבטיח שעד 2016 ייסעו בכבישי ישראל אלף מוניות נגישות המותאמות לאנשים עם מוגבלות. אלא שלמרות התקנות, ההצהרות וההטבות למי שיפעיל מונית שכזו, בשטח לא נעשה הרבה.

משרד התחבורה אומנם מפרסם שישנן 900 מוניות נגישות, אבל מבדיקה שלנו עולה שרק 55 מהן פעילות. כשהתקשרנו לנהגים גילינו שחלקן לא מונגשות, וחלקן אפילו לא עובדות. "ב-2014 השר כ"ץ הבטיח לנו מהפכה בתחום המוניות הנגישות. בפועל, זה כישלון שלא ייאמן, גם יקר, גם אין בכלל מוניות נגישות. זה מחדל, זו שערורייה", אמר יו"ר נגישות ישראל יובל וגנר.

ניסינו להזמין בעצמנו מוניות לכמה שעות קדימה ולהבין מה העלות לאדם נכה. בהתחלה קיבלנו מנהג מונית מונגשת באזור הצפון הצעת מחיר של 200 שקלים לנסיעה מצפת לטבריה. כאשר הבהרנו שמדובר במונית עבור אדם נכה גילינו כי דרישת המחיר עלתה ב-50%. "אה, עם כיסא גלגלים? לא, זה יעלה לך 300 שקלים", השיב הנהג.

מדובר במחירים מופקעים שנדרשים מהנכים - בניגוד לתקנות שאושרו. לפעמים הם מגיעים לכמעט פי 2 ואפילו פי 3 מהמחיר הרגיל. למרבה הצער, הרפורמה החשובה הזאת לטובת אנשים עם מוגבלויות עדיין לא מיושמת. לתשומת ליבה של הממשלה החדשה.

תגובת שרת התחבורה מרב מיכאלי: "עם כניסתי למשרד, הצהרתי כי היכולת לנוע ממקום למקום היא זכות בסיסית לכל אדם. הפערים בין הרצוי למצוי שנחשפו בתחקיר אינם נסבלים, ואנו נבחן יחד עם גורמי המקצוע את הסוגייה לעומק כדי לספק פתרונות מיידיים לכל הנוסעות והנוסעים עם כיסאות גלגלים".