"חוויה טראומטית": חברת "אלקטרה מעליות" תפצה ב-300 אלף שקלים קבוצה של 11 אנשים שנתקעו במעלית בבניין ברמת גן במשך יותר מ-3 שעות - כך נקבע בהסדר הפשרה שהגיעו אליו הצדדים בשבוע שעבר בבית המשפט השלום בראשון לציון. סכום הפיצוי לכל נוסע נע בין 17 אלף שקל ל-41 אלף שקל.

האירוע התרחש באוגוסט לפני כמעט שנתיים בבניין מכבי במתחם הבורסה ברמת גן. המעלית נתקעה בשל תקלה טכנית וכוחות כיבוי והצלה, יחד עם כמה טכנאים שהגיעו לבניין ופעלו לחלץ את הקבוצה מהמעלית. מכתב התביעה עלה כי הנוסעים נתקעו במעלית כ-3 שעות וחצי, ובמשך זמן זה הם צעקו לעזרה בעוד החמצן הולך ואוזל. בשלב מסוים חשו הנוסעים כי הם נותרו ללא אוויר מספיק לנשימה, דבר שיצר לחץ גדול בקרב הנוסעים.

אחד הנוסעים טען כי החל לסבול מקשיי נשימה קשים בעקבות האירוע, ואף קיבל דרך תקרת המעלית חמצן. בסופו של דבר הוא נאלץ לעבור צנתור דחוף לאחר חילוצו. נוסע אחר החל בטיפול פסיכולוגי, לאחר שבעקבות האירוע החל לסבול ממצב רוח ירוד, פחדים, נדודי שינה ופגיעה קשה בזיכרון. כל הנוסעים סיפרו שהתעורר בקרבם פחד משימוש במעליות. מכתב התביעה עולה כי גנרטור החירום, לחצן המצוקה ונוהל החירום במעלית – לא עבדו.

בהסדר הפשרה נכתב כי החברה לא מודה באחריותה על האירוע והתובעים התחייבו שלא יתבעו שוב בעתיד.

עורך הדין אופיר יעקובוביץ' הגיב להסדר ואמר: "אני שמח שבסופו של יום חברת המעליות לקחה אחריות על האירוע והשכילה לפצות את מרשיי בסכומים משמעותיים אשר יש בהם כדי ללמד שלא ניתן להקל ראש בסבל ועוגמת הנפש שנגרמו למרשי כתוצאה מהאירוע. לא זו אף זו, חברת המעליות לאחר האירוע וכתוצאה ממנו פעלו לשיפוץ כלל המעליות במתחם הבורסה בתל אביב. אופן סיום התיק וכן גובה הפיצוי המשמעותי מלמד על המגמה הגוברת בה נוקט בית המשפט בתביעות מסוג זה".

עו"ד אופיר יעקובוביץ'