רבים מהנפגעים בתאונות במעורבות אופניים וקורקינטים חשמליים הם ילדים מתחת לגיל הרכיבה המותר בחוק - 16. אחד מהם הוא הנער דניאל כהן, בן 13 בלבד שנהרג בחודש פברואר האחרון כשרכב על קורקינט שיתופי ברחוב משה דיין בתל אביב ונפגע ממערבל בטון - והוא ממש לא היחיד. כעת חברת קורקינטים השיתופיים Wind תנסה להתמודד עם הבעיה בעזרת טכנולוגיה חדשה שהיא תיישם בימים הקרובים. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

שלוש חברות הקורקינטים הגדולות: בירד (Bird), ליים (Lime) ו- ווינד (Wind) כבר דורשות אימות גיל באמצעות סריקת תעודת זהות או רישיון נהיגה שיאמת את גיל המשתמש. ואולם בדיקות שבוצעו ב-N12 בעבר העלו כי קל מאוד לעקוף את דרישת הזיהוי בהזנת תעודת זהות וצילום רישיון נהיגה פיקטיביים. 

הטכנולוגיה החדשה שחברת Wind תפעיל בימים הקרובים היא זיהוי פנים שיאפשר התאמה בין זהות הרוכב לזהות בעל רישיון הנהיגה שהוזן. המהלך מגיע בעקבות פניה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לכל חברות הקורקינטים השיתופיים.

טכנולוגיית זיהוי הפנים שבה נעשה שימוש נלקחה מתחום הבנקאות כדי לאמת את זהות הלקוח כשהמערכת עושה השוואה של תווי הפנים של הלקוח עם התמונה ברישיון הנהיגה שלו. במידה והרישיון או התמונה אינם מזוהים על ידי המערכת, יתבצע תהליך של בדיקה ידנית כדי להבטיח בקרה על גיל המשתמשים. 

קורקינטים שיתופיים של חברת Wind‏ (צילום: באדיבות WIND)
קורקינטים שיתופיים של חברת Wind‏ | צילום: באדיבות WIND

החל מהימים הקרובים, כל משתמש יתבקש לסרוק את רישיון הנהיגה שלו בעת ההרשמה לאפליקציה. המשתמש יתבקש לצלם תמונה של פניו ולשלוח כדי שתתבצע ההתאמה. בשלב הראשון, אישור המשתמש דרך המערכת לזיהוי פנים צפויה לארוך 20 דקות בלבד, לאחר יישום הטכנולוגיה. בשלב השני יאושרו המשתמשים באופן מיידי.

השינוי הזה באפליקציה של Wind מצטרף לשינויים בטיחותיים נוספים שביצעה החברה בעבר. אחד מהם מאפשר פתיחת קורקינט במרחק של כ-50 מטרים או פחות מהקורקינט עצמו, על מנת למנוע מצדדים שלישיים לפתוח לקטינים את הקורקינט עם חשבון אחר. בנוסף עודכן מנגנון הנעילה האוטומטי באופן כזה שבמידה והקורקינט לא זז ממקומו במשך כ-10 דקות, הוא יינעל בצורה אוטומטית על מנת למנוע מקטינים למצוא קורקינטים שנשארו פתוחים.

"אני שמח להודיע שבימים הקרובים Wind תשיק בישראל יישום טכנולוגי חדש מבוסס בינה מלאכותית שישווה בין תמונת הרוכב לבין רישיון הנהיגה", בישר יוחאי עבאדי, מנכ"ל Wind בישראל, "פעולה זו אמורה לתקף את רישיון הנהיגה של אותו הרוכב ולמנוע זיופים. זהו צעד נוסף שאנו נוקטים בו על מנת להבטיח את בטיחות המשתמשים שעומדת בראש סדר העדיפויות שלנו. חברת Wind פעלה וממשיכה לפעול למען קידום נושא הבטיחות בדרכים בכלל ומניעת רכיבת קטינים על הקורקינטים בפרט".