N12
פרסומת

כנפיים שבורות: המסע של אל על בחזרה לשמיים

פרויקט מיוחד: מאז שפרצה המגפה חברת התעופה הגדולה בישראל, שקיימת כבר 72 שנים, הודממה • אלפי עובדים, טייסים דיילים ועובדי מטה הוצאו כולם לחל"ת שנמשך כבר 8 חודשים • לפני חודשיים החליטו באל על לנסות ולחזור לשמיים על אף תנאי אי הוודאות, עם יעדים בודדים ומשתנים כל הזמן, ומיעוט נוסעים. הדרך לשם כלל לא קלה

לי אברמוביץ'
המהדורה המרכזית
פורסם:
הקישור הועתק

קיץ 2020, והשקט בחניון המטוסים לא משאיר מקום לספק – אל על, אחד הסמלים הכי ישראליים שיש, נותר דומם. העבודה של מנקי המטוסים נחוצה בימים האלו, אבל לעבודה של 6,300 טייסים, דיילים, אנשי מכירות ושירות אין דורש, ורובם כבר שמונה חודשים בחל"ת. כתבתנו ליוותה את התהליך מבפנים, בניסיון לענות על השאלה – האם נוכל להמשיך ולטוס כחול-לבן? צפו בכתבה המלאה.

לא הכול היה טוב באל על, גם בעידן שלפני הקורונה. שלא כמו חברות הלואו-קוסט הקלילות שנגסו באל על בשנים האחרונות, לה יש עובדים קבועים, מטה ענק ומסורבל, הסכמי שכר וותק, ולא פחות מארבעה ועדי עובדים שונים - מה שהופך את ההתמודדות עם הקורונה למורכבת אפילו יותר.

המסע של עובדי אל-על בחזרה לשגרת טיסות אחרי חודשים
המסע של עובדי אל-על בחזרה לשגרת טיסות אחרי חודשים | צילום: של הדממה, החדשות

"חברת תעופה, בהגדרה שלה, בטח חברה כמו אל על, חברות גדולות, עובדות שנה קדימה, תכנון, חצי שנה, שלושה חודשים", אמר שלומי זפרני, מנהל מכירות באל על. "אנחנו מדברים היום בטווחים של שבוע עד שבועיים מהיום. אם לא שעה עד שעתיים".

המסע של עובדי אל-על בחזרה לשגרת טיסות אחרי חודשים
המסע של עובדי אל-על בחזרה לשגרת טיסות אחרי חודשים | צילום: של הדממה, החדשות

ליווינו את עובדי החברה השונים בתקופה האחרונה דרך ניסיונות ההחייאה והחזרה המינימלית לשגרה, הפעימות השונות בהן הוחזרו חלק מהעובדים מהחל"ת ושבו לבתיהם, ההתמודדות מול הישראלים שדרשו את כספם בחזרה לאחר שהטיסות בוטלו, החובות הגדולים, הטייסים הצעירים והוותיקים והדיילות – כולם רק מחכים לחזור לשגרה.