ג', ילד בן 6, התחיל השנה את כיתה א' בבית ספר "גיבורי ישראל" שבת"א. הוא אובחן עם בעיות רגשיות וחרדות, ולומד בכיתה מיוחדת, קטנה, המיועדת לילדים עם בעיות תקשורת. בשבוע שעבר, לאחר ש"התפרע" לטענת המורה, היא הזעיקה פקח עירוני שדיבר עם הילד ללא ידיעת אמו.

"באמצע העבודה קיבלתי טלפון מהמורה" סיפרה אמו של הילד ל-N12. "לא יכולתי לענות באותו הרגע, ותוך כמה דקות קיבלתי הודעה שהיא הזמינה שוטר לדבר עם הילד שלי כי הוא השתולל. הייתי בהלם. מה פתאום שוטר? לא יתכן שאין בנאדם אחד בכל בית הספר שיכול להרגיע ילד בן 6, בטח כשכבר ידוע מראש שיש לו בעיות רגשיות". 

האם סיפרה כי מאז התקרית, ג' מפחד לחזור לבית הספר והחרדות שלו החריפו. "הוא כל כך מפוחד. הוא איבד כל אמון במורה, בבית הספר וגם בשוטרים. הוא אמר לי: 'אמא, הם הזמינו לי שוטר של הגדולים! למה הם עושים לי את זה? המורה הזמינה לי שוטר, היא רוצה לקחת אותי לכלא'", 

עוד הוסיפה האם כי בית הספר גרם יותר נזק מתועלת: הילד נמצא בכיתה ריגשית כי מדובר בילד עם חרדות - הם רק גרמו לו עוד יותר חרדות". בנוסף, סיפרה האם שמאז שהגיע לבית הספר, בנה נקט כבר מספר פעמים באלימות כמו באירוע הנוכחי - דבר שלא קרה לפני כן ולא קורה גם בבית.

"תשאלי את הגננת משנה שעברה, הורים ואנשים שמכירים אותו - הוא לא היה ילד אלים", אמרה האם בדמעות. "הוא נמצא קצת יותר מחודש בבית ספר ופתאום התחילו המקרים האלו. אני מנסה להבין מהמחנכת שלו בכיתה המיוחדת איך זה מגיע למצב הזה? ותמיד היא אומרת שהיא לא יודעת". 

ילד כיתה תלמיד בית ספר
צילום:

במשרד החינוך התנערו מאחריות לאירוע, ולא ענו האם הזמנת הפקח העירוני עומדת בנהלים - כפי שטענו בבית הספר. "זה לא ייתכן. אין הורה אחד בישראל שיסכים שיעשו את זה לילד שלו", אמרה האם. "אם משרד החינוך לא יטפל במקרה הזה, אז זו ממש תעודת עניות להתנהלות המשרד, ומישהו שם צריך ללכת הביתה". 

תגובת מנהלת בית הספר: בעקבות אלימות בלתי נשלטת שהפעיל התלמיד כלפי חבריו ומורתו שסכנה אותו ואת הסובבים לו ולאחר שלא נענה לצוות החינוכי, ליועצת ולמנהלת שנכחו במקום, הוחלט להזעיק את השוטר העירוני (שהינו עובד עירייה) להרגעת התלמיד ולהחזרת השגרה. הדבר נעשה לאחר התייעצות עם יועצת בית הספר וכמוצא אחרון כי לא ניתן היה להשיג את ההורים. 

עם הגעת ההורים בשעות הצהריים לבית הספר נמסר להם דיווח מקיף בנושא ובזמן הקרוב יוחלט על המשך הטיפול בעניין.