בעקבות הפרסום במהדורה המרכזית לפני כחצי שנה, בו נחשף עוקץ קשישים מתמשך על ידי חברת אייס תקשורת - בקרוב הכול עומד להסתיים. הרשות להגנת הצרכן חקרה והחליטה להטיל על החברה קנס כבד בסך של 3 מיליון ו-200 אלף שקלים. בנוסף, נאסר על החברה לצרף לקוחות חדשים בחצי השנה הקרובה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

אחת המתלוננות נגד חברת אייס תקשורת היא אינה, בת לקשישה בת 80 שאינה דוברת עברית. היא מתארת כי אימה קיבלה שיחה מנציג החברה, במסגרתה קנתה חבילת אינטרנט עם אנטי-וירוס. כשביקשה לבטל את העסקה – הסכימו לבטל רק את החבילה, אך לא את האנטי-וירוס. "היא כאילו התחייבה לשלוש שנים", אמרה אינה. "היא מחויבת כל חודש ב-62 שקלים. לא האמנתי שלא אצליח לבטל את זה".

לא מעט חוקים חוקקו לטובת צרכנים ככלל, וקשישים בפרט – ועדיין רבים מהם מוצאים עצמם כבולים לעסקאות שמתקשים לבטלן. מירב כהן, השרה לשוויון חברתי, קיבלה מאז שידור הכתבה הקודמת על עוקץ הקשישים עשרות תלונות נגד חברת אייס תקשורת. במועצה לצרכנות דיווחו כי מאז חודש מרץ הוגשו אליהם לא פחות מ-470 תלונות נגד החברה.

חשד לעוקץ של "אייס תקשורת" (צילום: N12)
העוקץ של חברת "אייס תקשורת" | צילום: N12

בעקבות הכתבה, גם שר התקשורת יועז הנדל נכנס לתמונה. הנדל החל לנקוט בצעדים נגד החברה כמו הקפאת האפשרות לגייס לקוחות חדשים ושלילת רישיונם. "כמות תלונות לא פרופורציונלית למספר המנויים", אמר השר. "יציאה בשימוע ואם צריך – שלילת רישיון. לא מוכן שבמשמרת שלי אזרחים ישראלים יסבלו מחברות שעושקות אותם".

מטעם חברת אייס תקשורת נמסר: "ללקוחות ניתן שירות מעל למצופה, תוך הענקת סיוע בפתרון כל בעיה ובחלק מהמקרים תוך מתן הטבות – והכול מגובה כמובן בהקלטות ורישומים שבידי החברה. לעיתים חברות עושות טעויות ואיננו חוששים לקבל אחריות במקרים כאלה, אך במקרים המתוארים לא כך היה הדבר".