שלושה וחצי שבועות אחרי האונס קבוצתי של נערה בת 16 במלון באילת, קמפיין חדש בשם "זו הבעיה שלי", עלה אתמול לרשתות החברתיות. הקמפיין שיצרו מרדכי ברונשטיין, נדב סלור, יעל רפפורט ואחרים ממחיש את הנתונים המפחידים על הפגיעה המינית בנשים, מדבר על מיניות הישגית ומנסה לגרום לגברים להבין שאלימות מינית היא גם בעיה שלהם.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

הרעיון לקמפיין נולד בשיחה בין ברונשטיין וחברו סמוך לחשיפת פרשת האונס המזעזע, כשהם הרגישו שאין בשיח מספיק גברים שיגנו את תרבות האונס. "הרבה זמן אני מרגיש שאין מספיק קול גברי שמדבר לגברים בשיח הזה", אמר ברונשטיין, בעל סוכנות פרסום, ל-N12. "החלטנו לעשות עם זה משהו ולפרסם פוסטים בפייסבוק שאנחנו מפיקים קמפיין". 

אונס, אילת, מחאה, הפגנה, מחאת האונס באילת, מלון הי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אונס, אילת, מחאה, הפגנה, מחאת האונס באילת, מלון הים האדום | צילום: תומר נויברג, פלאש 90
ההפגנות בבלפור בעקבות האונס הקבוצתי באילת (צילום: תומר ניוברג, פלאש 90)
ההפגנות בבלפור בעקבות האונס הקבוצתי באילת | צילום: תומר ניוברג, פלאש 90

ברונשטיין הצליח לעורר עניין ברשתות ורבים התנדבו לסייע בהוצאת הקמפיין לפועל. העבודה נעשתה כולה בהתנדבות וללא תקציב מההפקה, דרך הבימוי הצילום והעריכה ועד השחקנים. הבמאית יעל רפפורט, שראתה את הפוסט אודות הקמפיין, החליטה גם היא להצטרף ומלבד תפקיד הבימוי גם כתבה את התסריט וערכה.

"חשבתי הרבה מה אני יכולה לעשות עם הדבר הזה שקרה", מתארת רפפורט כיצד הצטרפה לקמפיין. "ראיתי שמתארגן קמפיין נגד אלימות נגד נשים והצעתי עזרה. משם זה היה די קסם".

קמפיין של גברים נגד אלימות כלפי נשים
קמפיין של גברים נגד אלימות כלפי נשים

כמה שעות לפני שהצטרפה לקמפיין שמעה רפפורט את יותם קונסטנטיני, ראש ארגון אסל"י מדבר על מיניות הישגית. לאחר שהצטרפה גייסה גם אותו, הארבעה ערכו פגישת קריאייטיב ורפפורט עיבדה את הרעיונות לתסריט.

"בשלב מסוים הציעו לי לקחת דמויות גבריות מוכרות שישחקו בקמפיין", משתף ברונשטיין. "אז השגתי את מספרי הטלפון והיו רבים שרצו להתנדב ולעשות את זה, הרבה מעבר למי שבסופו של דבר מופיעים בקמפיין". בין המשתתפים בקמפיין ניתן לראות את הוד מושונוב, חמי רודנר, יוסי מרשק ורביד פלוטניק.

קמפיין של גברים נגד אלימות כלפי נשים
קמפיין של גברים נגד אלימות כלפי נשים

רגע מרגש במיוחד, נרשם כאשר מרשק הביא את בתו הקטנה לסט הצילומים. "היה רגע שהוא הביט בה מבעד לזכוכית של האולפן", מתארת רפפורט. "בטייק אחר כך היה ברור שהוא מדבר אליה, זה בא מהלב. כמובן שזה היה מרגש ורב החומרים שלו שרואים בקמפיין זה מאותו רגע אחרי שהביא את הבת שלו". 

"הצלחת הקמפיין מבחינתי זה אם הוא יצליח לצאת מהבועה שלנו", מספרת רפפורט. "לא רק בחוגים שהם כבר פמיניסטיים ולא להיות מופץ רק בתל אביב. אני מקווה שיראו את זה בני נוער והורים שאולי עד היום השפה של מיניות הישגית לא נראתה להם חמורה כל כך".